Du feminist, hatar du män?
Som rubriken. Du som är feminist, hatar du män? Har inte träffat en enda feminist som inte verkat ha något hat mot män!
Som rubriken. Du som är feminist, hatar du män? Har inte träffat en enda feminist som inte verkat ha något hat mot män!
Är feminist. Hatar ej män. Tycker dock människor som vägrar läsa på om vad feminism är för att sedan påstå något helt annat är extremt störande (man som kvinna).
Nej, det gör jag inte. Av många anledningar. Främst för att jag inte i min vildaste fantasi kan tänka mig att jag skulle kunna känna likadant gentemot halva jordens befolkning. För att jag i hela mitt liv sett alla sorter. För att om jag inte vill att män ska klumpa ihop alla kvinnor och tillskriva oss gemensamma egenskaper, varför ska jag då göra det samma mot män?
För att jag inte tjänar det minsta på att gå runt och hata, jag ser ingen som helst anledning att göra det.
Osv, osv...
Jag hatar inte män, men jag tycker väldigt illa om mycket av det som ligger inom den manliga könsrollen. Dvs hur män "ska" vara, känna och bete sig - den de uppfostras att vara.
Är väl en ganska dum undersökning, då ingen frisk feminist skulle rakt ut säga det. Är ju ideologins uttryck i sig som talar med klarspråk att det handlar till stor del om hämnd, generaliseringar och dubbelmoral gentemot män.
Du behöver inte vara feminist för att vilja ha det jämställt mellan könen.
Och vad skulle det hjälpa om jag gjorde det? Dumheter och slöseri med energi.
Enda gången jag hatat några män är när jag jobbade som frivillig på kvinnojour i några år, då är det tidvis svårt att inte börja göra det. Men då vet man vilka individer man hatar.
Det jag har lite svårt att förstå är antifeminister som klagar att de är förtryckta i Sverige medan det finns kvinnor som fått magen uppskuren som gravida (och ja jag har sett de väldigt oregelbundna ärren med egna ögon) för att mannen plötsligt inte tyckte att hon skulle ha barn?! Hur många män årligen kommer in på akuten med elementets ränder inslagna i skallbasen p.g.a. en kvinnas våld? Hur många män får kroppsdelar uppskurna för att de diskar för sakta eller för att barnet skriker? Det är inte kvinnor som springer runt och knivskär 70-åriga kvinnor med rollator för att sno deras pengar och vigselring.
Samhället är bitvis som en krigszon för utsatta kvinnor och tydligen måste det vara kvinnor som plåstrar om dem, eftersom de fina snälla männen next-door ofta inte vill se, inte vågar berätta, stötta eller anmäla när de inser att deras vänner eller bröder faktiskt är jordens skitstövlar, stalkers eller bara psykiskt störda. Man vill inte lägga sig i, heter det.
Jag har ryckt ut mitt i natten för att få bort människor från partners som slår dem, jag har tröstat barn och sysselsatt dem medan mamma försöker få ihop spillrorna av sitt liv med hjälp av diverse myndigheter, jag har förklätt kvinnor som varit efterspanade på stan av hela släkter för sin enkla önskan att skilja sig från en misshandlare som varken låter henne ha pass, pengar, arbete eller kontakt med människor utanför hans familj.
Det är klart att man sover bättre om man blundar men jag hoppas och tror att de flesta män kan se problemet, för det gäller faktiskt i allra högsta grad er hälsa och säkerhet på gator och torg också. Och inte minst en rejäl del av allas våra skattepengar.