Inlägg från: milda matilda |Visa alla inlägg
  • milda matilda

Hjälp snabbt! Reima overall??

Vinteroverallen från förra året börjar bli för liten, så jag tänkte köpa en ny att ha i slutet på säsongen och även nästa vinter. På Lekmer.se har de 50 % rabatt på allt från Reima IDAG, så jag tänkte slå till. Är Reima bra? Vilken modell skulle ni välja till en tvååring??

Väldigt tacksam för snabba svar!!

• Svar på tråden Hjälp snabbt! Reima overall??
  • milda matilda

Tack för svar! Några idéer om vilken modell som passar bäst för en ganska kort och liten tvååring? Kikar på Reimatec vinteroveroller modell Trondheim, Gotland och Vuono tex?

• milda matilda
    viseversa skrev 2014-12-09 21:04:47 följande:

Vad har hon för storlek? Min dotter har Reima nu. Den är i storlek 92(hon är 20mån) sitter TOPPEN på henne.

Just nu en PoP overall i strl 80, men den är som sagt lite liten. Tänkte ta en 92 och hoppas den funkar även nästa säsong. I vanliga kläder strl 80-86. Usch vad svårt detta är haha! Det finns ju både smalare modeller och lite mer pösiga för mindre barn, vad har dina haft?
  • milda matilda
    viseversa skrev 2014-12-09 21:05:55 följande:
    Åh vad fin :) då gäller det bara att välja modell då :/
  • milda matilda
    viseversa skrev 2014-12-09 21:23:22 följande:
    Mina har mer haft dom "smala" eller "figursydda" men dom är absolut INTE trånga. 92 blir nog bra. Kanske liite stor i början men hon växer snart i den. Man får vika upp ärmarna lite först.
    Det blev den här till slut, fast halva priset då :) Lite tråkig färg, men många praktiska fördelar. Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid!
Svar på tråden Hjälp snabbt! Reima overall??