Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Hjälp snabbt! Reima overall??

Ja Reima är ett av dom bästa märkena för barn. Jag har haft fler Reima overaller till mina barn och är INTE missnöjd.

• viseversa

Dom håller barnet varmt och torrt utan att bli för bylsigt. Man kan INTE tvätta Reima med sköljmedel eller torka den i torkskåp. Då förstör man det vattenavstötande "lagret" med det är ju inte bra Reima som har speciella skötselråd.

• viseversa
    milda matilda skrev 2014-12-09 21:02:35 följande:

Tack för svar! Några idéer om vilken modell som passar bäst för en ganska kort och liten tvååring? Kikar på Reimatec vinteroveroller modell Trondheim, Gotland och Vuono tex?

Är inte så insatt i speciella modeller. Har haft olika och tycker alla är lika bra. Se till så det är en vinteroverall och inte "bara" en skaloverall bara.
  • viseversa

Vad har hon för storlek? Min dotter har Reima nu. Den är i storlek 92(hon är 20mån) sitter TOPPEN på henne.

• viseversa

Oj bilden kom på sniskan men detta är min dotter i sin Reima overall. : ) ÄLSKAR den!!

• viseversa
    milda matilda skrev 2014-12-09 21:10:33 följande:
    Åh vad fin :) då gäller det bara att välja modell då :/
    Japp bara att välja den du tycker är finast. : )
  • viseversa
    milda matilda skrev 2014-12-09 21:09:32 följande:
    Just nu en PoP overall i strl 80, men den är som sagt lite liten. Tänkte ta en 92 och hoppas den funkar även nästa säsong. I vanliga kläder strl 80-86. Usch vad svårt detta är haha! Det finns ju både smalare modeller och lite mer pösiga för mindre barn, vad har dina haft?
    Mina har mer haft dom "smala" eller "figursydda" men dom är absolut INTE trånga. 92 blir nog bra. Kanske liite stor i början men hon växer snart i den. Man får vika upp ärmarna lite först.
  • viseversa

86 kommer nog passa toppen denna vinter men kommer nog vara för liten nästa vinter.

• viseversa
    milda matilda skrev 2014-12-09 21:40:27 följande:
    Det blev den här till slut, fast halva priset då :) Lite tråkig färg, men många praktiska fördelar. Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid!
    Vilken? Ingen länk. : (
Svar på tråden Hjälp snabbt! Reima overall??