Inlägg från: Anonym (Knip) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knip)

knipkula, gör jag något fel?

Lis Alm skrev 2015-01-05 19:24:16 följande:

Många som köper små kulor, blir väldigt besvikna för de inte klarar av att hålla kvar dem alls. 

Samt att många som köper stora kulor klarar heller inte av att hålla kvar dem, inte helt ovanligt. Då måste man ligga ner för att kunna göra sin bäckenbottenträning. Man hittar också enklare sin bäckenbottenmuskulaturen när man ligger på rygg med lätt böjda knän. 

Är man otränad så känner man inte ens av sina knipövningar, utan det kommer med tiden när bäckenbottenmuskulaturen blir bättre. 

Det viktigaste är att man gör knipövningar. Tycker du, Celine­s Essenc­e att dina små kulor fungerar så ska du givetvis fortsätta träna med dem. - Det viktigaste är att man gör sina knipövningar.

Jag tycker inte att trådstartaren ska känna att hon har fel kulor, de kulor hon har kommer att fungera perfekt bara hon gör knipövningar och är envis och fortsätter att träna. Det tar tid innan man märker av knipövningar, hur lång tid beror på hur just din bäckenbottenmuskulatur är vid start. Men man kan räkna med 10-20 veckor med daglig träning. Har man väldiga besvär och svårt att hålla tätt när man börjar träna så kan man behöva träna 2 gånger/dag. 

Har du inte märkt någon effekt efter dagliga knipövningar efter 20 veckor så är det viktigt att man söker hjälp hos sjukvården. 

Lycka till Anonym (Jenny­)

En dum fråga men hur vet man när de gett effekt? Jag har inga problem att hålla tätt men är inte så trång jag skulle vilja vara vid sex. Jag är 40+ och har fött två barn genom planerade snitt. Trots att jag inte förr vaginalt tycker jag att det är stor skillnad på hur trång jag är jämfört med när jag var yngre, innan barnen. Jag kan knipa så att det känns om mitt finger men jag är klart större inuti.
  • Anonym (Knip)
    Celines Essence skrev 2015-01-05 22:01:21 följande:
    Sexet blir skönare för dig när du kniptränar...Och det blir skönare för mannen.

Jag brukar räkna hur länge jag kan göra en serie av knip eller hur länge jag kan hålla ett maxknip när jag tränar, på så vis har jag koll på styrkan och underhåller den. . . Ungefär samma som vid annan muskelträning.

Kan få igång sexlusten för övrigt
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
    Ok, tack
  • Anonym (Knip)
    Lis Alm skrev 2015-01-07 15:23:56 följande:

Bäckenbottenmuskulaturen påverkas negativt även om man inte föder vaginalt. Ålder påverkar också, även om vi aldrig fött några barn, samt genetiska anlag, om vi dricker mycket, tränar lite mm. 

Ett tips kan vara att prova med lite extra styrketräning för bäckenbotten, det är framför allt denna träning som stärker om man inte har något problem med att hålla tätt. (Vid denna träning gäller det att du kniper med din maximala styrka.)

Gör så här:
    ? Hitta rätt muskulatur och knip så hårt du kan i 5?6 sekunder.
    Slappna av minst lika länge.
    Upprepa 3 gånger.
    När du känner dig redo att öka träningsgraden ökar du till högst 10 knipningar med
    maximal styrka.
    ? Kom ihåg! För att stärka din bäckenbotten måste du hålla kvar knipet med full kraft i 5?6 sekunder. Det är meningslöst att öka antalet knipningar om du inte orkar ta i på rätt sätt. 
    Du kan också knipa samtidigt som du går (ex mellan denna lyktstolpen och nästa)
    Du kan också knipa när du gör sit-ups, hoppar eller lyfter tyngder. 

Gör övningar minst 1 gång per dag och håll på i 10 veckor, utvärdera sedan med att känna med fingret igen. 

Hoppas att det ger bra effekt för dig - Lycka till! 
    Tack så mycket för dina råd! Jag ska börja NU
Svar på tråden knipkula, gör jag något fel?