• pingvin88

misstänker att min son är autistisk.

Nu har inte jag nån erfarenhet av autism, men jag tycker inte att ditt barn låter som om han måste ha nånting alls utan bara är en vanlig 20-månaders. Det verkar skilja ganska mycket i barns utveckling i den åldern.

Min unge är visserligen väldigt tidig i språket och inte alls så bra på pussel (2 ½ år gammal) men jag tycker inte att det ringer några större varningsklockor med ditt barn ändå. När min pojk var omkring 20 månader så hade inte heller han nån lust att prova att klä på sig det minsta själv. 

Har du tagit upp det med BVC? Har de sagt nåt?
    Lycka till!

• pingvin88
    MissPin skrev 2014-12-12 20:32:05 följande:
    Åh, vad jag hoppas på att det inte är något! Men ibland är det så svårt att få kontakt med honom och han förstår ingenting vi säger. Han förstår inte ens var mamma eller pappa är.

Ja, bvc sa att det gör ingenting att han inte pratar, men att han inte förstår är lite oroande. Vi fick en tid till en logoped till att börja med. Men han förstår inte vad vi säger, men verkar förstå en del av vad vi gör. Han kan härma allt till imse vimse spindel, lilla snigel med mera. Men om man frågar var mamma är så reagerar han inte alls, eller så pekar han i taket där lampan sitter.

Han har ett pussel i min mobil med, han lägger allt där utan problem.
    Ja det kanske är lite knepigt ifall han inte reagerar på när ni frågar vart ex pappa är. Men förhoppningsvis är han bara sen. Jag tycker i vilket fall som helst att ni är kanon som reagerar och är lyhörda. Har han nånting så är det ju säkert guld värt att ni upptäcker det så tidigt.
Svar på tråden misstänker att min son är autistisk.