Snälla, snälla, snälla, HJÄLP!
Tror du inte att pappan menar "komma och bo hos pappa IBLAND".
Tror du verkligen att han har för avsikt att barnet flyttar dit på heltid, och mer eller mindre frånta dig umgänget.
Ärligt talat så tror jag inte att mannen ifråga är dummare än att han förstår att det max kan bli fråga om varannan vecka, så länge du som mamma inte gör något olämpligt.
Kanske är han till och med införstådd med att umgänget måste trappas upp, Det han främst vill få till är ökat umgänge, och att han vill att pojken ser positivt till mer umgänge.
Nu förstår jag mer än väl att du skulle "sakna ihjäl dig" om pojken flyttat till sin pappa på heltid. Men om du inte kan tänka dig att vara ensam varannan vecka i framtiden, tror jag att du är lite för bunden till din son. För att din son ska må bra och utvecklas till en självständig individ måste även du ha andra intressen än din son. Annars lastas sonen med ett ansvar för din välgång och ditt välmående. Det ansvaret ska han inte behöva ha på sina axlar.
Du behöver inte på något sätt vara orolig för att pappan ska ta vårdnaden ifrån dig, eller att han ska ta pojken ifrån dig på heltid.
Men ökat umgänge med sin pappa kommer sannolikt enbart gynna pojken.