• MsM84

Första barnet i augusti 2015

Hej!

Jag söker fler som är gravida med första barnet som beräknas födas i, eller i närheten av augusti 2015. Vore kul att kunna prata om alla tankar, symptom osv, försöker att inte fullkomligt dränka min sambo med mina tankar, även om vi pratar mycket om det.

Jag är i v7 med BF 5 augusti. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-23 21:39
    BF-listan:
    Lindaaa12345 2/8
    EmeliePe 2/8
    MsM84 5/8
    Ninaballerinaa 5/8
    Denungamamman 5/8
    Doppiavu 6/8
    Charlotta1985 7/8
    AgSara 8/8
    HappyAsAHippo 9/8
    Sserena86 11/8
    CherryBomb89 14/8
    Misakio ca 15/8?
    Smartsak85 16/8
    Fwoida 17/8
    wifetobe 17/8
    Manu88 17/8
    Sommar15 18/8
    Selis33 23/8
    Silverdalan 23/8
    Fiffi24 24/8
    TreTriss 25/8
    Sara7 27/8
    Stjärnasomärdin 28/8
    Kaffetös 29/8

• Svar på tråden Första barnet i augusti 2015
  • MsM84
    manu88 skrev 2014-12-12 12:01:19 följande:
    Tack det samma!

Jag har inte haft så supermycket symptom. Nån gång illamående, varit lite trött men mest är det brösten som ömmar (till och från) och att det drar o värker runt mage och rygg typ :).

Jag hade dock lite rosa flytningar här om dagen men upphörde helt senare samma dag. Jag vart jätte skraj och nojig.
    Jag har haft jättelite symptom - lite värk i magen ibland, tendens till illamående och annorlunda hunger/mättnadskänslor och börjar väl bli tröttare. Har vaknat före väckarklockan varje morgon i någon vecka, vilket resulterat i 1-1,5h sömn mindre varje natt har nu tagit ut sin rätt då jag emellanåt varit ett vrak på jobbet i veckan. Inatt sov jag äntligen 11h och känner mig hyfsat utvilad.
  • MsM84
    Fwoida skrev 2014-12-12 12:26:54 följande:

Jag plussade i söndags efter 1 år och 2 försök med ivf :) tror jag är i vecka 5 (4+3) och har bf 17/8 :) detta är mitt första barn och är så fruktansvärt nervös! Ska till mvc på tisdag för första besöket och sen ultraljud blir 7 januari :)

Jättegrattis! Måste vara extra roligt när man har kämpat så!

Vad tidigt du ska göra ultraljud, har det med IVF att göra? jag är ca två veckor före dig i graviditeten och verkar få göra mitt första ca 2 v efter dig. 
  • MsM84
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi ska berätta imorgon och på tisdag för våra familjer, för vi vill att de ska veta även om något skulle hända och vi ska umgås genom hela julen och de skulle undra varför jag inte dricker ändå.. Inte berättat tidigare för vi har inte träffat alla och vill berätta ungefär samtidigt. Förberett presenter med hur de ska få veta idag
  • MsM84
    Sara 7 skrev 2014-12-23 11:16:34 följande:

Ni som ska berätta för era föräldrar på julen, tänker ni göra något speciellt eller bara berätta det?

Jag tänkte att jag skulle lägga en liten ask i brevlådan idag där det står att paketet ska öppnas på julaftonsmorgon. I asken tänker jag lägga en napp med en lapp som det står ungefär

"Julklappen är inte färdig, levereras i slutet av augusti 2015. Men det kan vara bra om ni börjar samla på nappar nu mormor och morfar"

Varför jag vill ha med sista meningen är att jag var en "nappoman" när jag var liten, jag skulle ha typ 5 nappar när jag skulle sova... :P

Bör man tillägga något att dom ska hålla det hemligt en stund i paketet?

Vi har berättat igår & idag. Till min pappa hade jag gjort en tavla med texten "motivet beräknas ankomma 5 augusti 2015" för han säger alltid att han bara vill ha en bild när jag frågar vad han vill ha. Berättade för sambons familj + min mamma idag, och då hade vi köpt och slagit in bokstäverna BEBIS där de fick varsin och lista ut det när de öppnade paketen :)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015