Inlägg från: wifetobe |Visa alla inlägg
  • wifetobe

Första barnet i augusti 2015

Grattis till er alla!!

Jag har 24 år, bor i Sthlm och har nyss plussat! Det var planerat men trodde aldrig att det skulle gå så fort! BF är den 17 augusti och är alltså i vecka 6 (5+2). Helt överlycklig. Jag har i stort sett inga graviditetssymptom än förutom lite molande mensvärk till och från samt att jag två nätter har vaknat upp av att det värker. Det är nästan så jag längtar efter lite illamående ;)

Eftersom vi åker till Thailand snart i 3 veckor blir första besöket hos barnmorskan 22 januari. HUR ska man klara vänta?? Räknar ned varje dag
  • wifetobe
    manu88 skrev 2014-12-18 22:06:29 följande:
    Hej! Grattis!

Vi är exakt samma datum :)

Jag har också vaknat två nätter av att det gör ont. Och har även haft lite mellanblödningar (mycket sparsamt). Mår inte illa, har dock hänt nån gång. Men är faktiskt tröttare än vanligt och mina bröst har blivit stora och värker också. Sen har jag föera gånger nämnt min svullnad. Är så sjukt svullen!!
    Men så roligt!! Stort grattis till dig med :) Så spännande.

Ja brösten har jag också märkt en skillnad på, men tyckte iof att dom växte till sig lite direkt efter att jag slutade med p-pillerna så vet inte riktigt vad orsaken är hehe. Men gasig och svullen är jag med, nästan så att det skulle vara skönt att dra på sig ett par gravidbyxor redan för att kunna andas ;) När har du tid på MVC?
  • wifetobe

Hej!

Jag behöver lite input. Jag och min man är 24 år gamla, väntar första barnet den 17 augusti. Igår var vi på inskrivning och gjorde även ett tidigt ultraljud som visade att allt såg så fint ut så. Barnmorskan frågade om vi ville göra KUB men poängterade dock flera gånger att vi inte är i riskgruppen då vi är så unga men att det var frivilligt. Skulle ni ha gjort testet? Jag känner lite att det är onödigt då risken känns minimal? Hur tänker ni?

• wifetobe

Nu var det längesen jag skrev här, inte så mycket som har hänt egentligen. Tills nu. Känslostormar kommer allt oftare. Idag blev jag helt knäckt när jag via instagram såg att mina närmsta vänner suttit på en uteservering och firat att ena tjejen fått ett nytt jobb. Vilket jobb tänkte jag, och varför fick inte jag vara med? Jag kan ju faktiskt dricka något annat. Men men det är väl bara att vänja sig att bli lite utesluten nu när man är först ut i vänskapskretsen med att få barn. 

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015