Inlägg från: HappyAsAHippo |Visa alla inlägg
  • HappyAsAHippo

Första barnet i augusti 2015

Hej! Jag hoppar in här :) gravid med första barnet. Bf 9 aug. Är så himla trött just nu, har sovit mest hela helgen. Hur mår ni?

• HappyAsAHippo

Jag kollar oroat i trosan varje gång jag ska på toa, ifall det har kommit blod! Är nog inte så konstigt att vi oroar oss, allt är ju nytt.

Usch idag är värsta illamående dagen, sitter på jobbet och tycker synd om mig själv ;)

• HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-15 09:54:16 följande:
    Tkr det verkar jobbigt med illamående alltså...

Jag har klarat mig hyfsat från det än så länge.
    Var glad för det! Mitt har bara blivit värre för var dag :( Antar att det inte finns så mkt att göra åt saken heller.
  • HappyAsAHippo
    Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:20 följande:

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

Det är säkert ingen fara! Kroppen gör förmodligen lite som den själv vill.
  • HappyAsAHippo
    Misakio skrev 2014-12-15 12:31:15 följande:
    Jag har det också så. Verkar vara normalt :) Mina bröstvårtor ser helt sjuka ut, "biffiga" är det närmaste jag kan beskriva det som. Gör inte alltid ont utan det kommer och går. 

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller. Vi har hemlighållit ivf för alla därför känns det lite extra motigt att fortsätta ljuga. Hur ska ni göra ?
    Haha, biffiga bröstvårtor! Mina har också vuxit till sig! Tycker även att hela brösten har blivit rundare till formen jämfört med innan.

Vi ska inte berätta för familjen förrän efter vecka 12. Men de vet förmodligen redan om mitt tillstånd. Hade hellre berättat själv innan de listar ut men sambon vill inte. Svårt när ni har alkohol inblandat, blir ju väldigt tydligt då, om du inte ska köra?
  • HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-17 10:10:20 följande:

Är det några fler här som har upplevt mellanblödningar? Jag har haft det två gånger nu.

En innan beräknad mens och en nu i vecka 6.

I första var det en lite rosa flytning.

Igår var det lite mer färsk blod men det slutade nästan omedelbart och man kan väl säga att det kanske var några droppar och har idag haft en mini brun flytning.

Jag hade också färskt blod i några droppar i vecka 6 som blev mini brun flytning dagen efter. Läste mig till att det är vanligt!
  • HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-17 11:33:13 följande:
    Man bli ändå orolig!! :)

Jag fick köpaf nya byxor igår i m/l för jag är så svullen i magen.
    Ja självklart blir man det! :/

Åh nya byxor! Det händer saker minsann :) jag var väldigt svullen förra veckan men nu är den platt igen, vilket är rätt skönt då det svullna var obehagligt. Nu mår jag illa istället tyvärr.
  • HappyAsAHippo
    EmeliePe skrev 2014-12-17 16:03:17 följande:

Hej alla blivande mammor!

Jag hoppar också in i tråden :) Jag har också BF ca 2/8. Kul med fler i samma situation! Jag fick reda på att jag var gravid för bara en vecka sen, och det känns fortfarande helt overkligt då det är första barnet och även var lite oplanerat. Men med tanke på hur trött och hungrig jag är, fryser konstant, har ömma bröst och har fått plus både hemma och hos BM så borde det vara sant.

Jag nojjar lite över att jag drack alkohol vid några tillfällen fram till säkert vecka 5, jag trodde verkligen inte att jag var gravid. Vad tror ni om detta, det måste väl vara vanligt? Hoppas verkligen att allt är okej. Ska inte på inskrivning hos BM förrens V.12...

Hej! Ja, visst känns det overkligt allt! Grattis! Det är säkert ingen fara med att du drack lite, tror också att det är vanligt. I början (om jag inte har helt fel nu) så lever fostret på sig själv och har ingen direkt koppling till mamman och det hon stoppar i sig.

Har heller inte inskrivning förrän i vecka 12, känns oändligt långt bort!
  • HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-17 21:35:23 följande:
    Det känns inte så kul med svullnaden. Ska på bröllopsresa till Mauritius nu på fredag och knappt några plagg jag känner mig bekväm i. Men men, det lär ju inte bli bättre haha.

Min mage var inte så platt sen innan men har alltid varit en S i storlek.

Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas svullnaden lägger sig snart.. :)
    Jag är i vecka 7 så har inte kommit så mkt längre än dig :) men känner stor skillnad på symptom från förra veckan, iaf det svullna och illamåendet. Är två väldigt påtagliga symptom. Var heller inte direkt platt innan men efter det svullna känns magen mini!

Vad härligt med en resa! Hoppas allt går bra :) förstår att det blir svårt med kläder, förhoppningsvis får ni bikini väder mest hela dagarna!

Vi ska åka till Mexico i mitten på feb och jag oroar mig redan över hur det ska gå!
  • HappyAsAHippo
    manu88 skrev 2014-12-18 07:23:22 följande:

Vad skönt att svullnaden gick ner så fort! :)

Ja det kommer bli skönt med lite sol och värme :)

Om du har lite tur så kanske din gravidmage syns redan när ni ska resa och då är det bara mysigt :D

Det kan jag tänka mig att det blir skönt med sol!

Kommer vara i vecka 16-18 nånstans när vi är utomlands så jag hoppas verkligen att jag fått en fin liten (eller stor) kula :)
  • HappyAsAHippo

Hur mår ni blivande mamas? :)

Själv fick jag Lergigan comp utskrivet igår mot illamående och känner mig som en ny människa! Så det är verkligen något jag kan rekommendera att testa om ni är väldigt illamående.

• HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 14:58:20 följande:

Hej!

Hoppar in här!
    Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.

Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).

Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
    Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?

Lite svårt att beräkna BF, men håller detta ända fram, och jag räknar från när jag började blöda så har vi BF 25 augusti :)

Åh hoppas att du är gravid igen :)
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 16:01:02 följande:
    Vad kul - vi åker också till Mexico, vi åker 5 februari :) Borde gå utmärkt att resa då!
    Ja, jag hoppas det! Har ju mått så himla illa att jag inte kunnat jobba och en resa kändes helt övermäktig att genomföra i det tillståndet. Nu mår jag som sagt mkt bättre :) Ska strax hoppa in i duschen, något som varit helt otänkbart de senaste dagarna, lyx!

Kul att ni också ska till Mexico! Vart ska ni bo?
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 18:15:11 följande:
    Usch vad jobbigt!

Hoppas det stillar sig nu!!

Vi har bokat kombination med Fritidsresor, första veckan på ett hotell med egen strand som ligger mellan Playa del Carmen och Tulum och andra veckan uppe vid Playa Mujeres!

Nidå?
    Gud vad härligt! :) Vi ska bo första veckan i Akumal och den andra veckan i Playa del Carmen. Jag vill ha lugn och ro, min sambo önskar lite mer action så kombination är perfekt!
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-18 19:49:01 följande:
    Haha min man var likadan när vi träffades - ville ha fart och fläkt på våra semestrar, men jag har fått honom att nöja sig med strandliv haha! Han vet knappt vad jag bokat för hotell :)
    De vet inte vad de önskar för något ;) Men nu blir han förhoppningsvis nöjd med lite uteliv och shopping andra semesterveckan. Sen har vi tänkt att åka på en del utflykter också, men får se hur jag kommer att må. Någon skumpig djungeldjur i jeep och slänga sig ut i en zip-line över träden blir det då inte ;)
  • HappyAsAHippo
    charlotta1985 skrev 2014-12-19 12:40:12 följande:
    Hoppar in också! Väntar mitt första, BF 7/8 ! Gick in i vecka 8 idag, mår så illa dygnet runt och har dessutom magkatarr på det. Ska på inskrivning 30/12, så ska fråga BM då om Lergigan eller dylikt. Eller tycker ni man ska ringa innan?
    Usch för illamående! Jag ringde direkt till vårdcentralen och fick det utskrivet över telefon.
  • HappyAsAHippo
    Mollan88 skrev 2014-12-19 12:56:59 följande:

Hej på er!

Är gravid i v.8 beräknad 5e augusti och det blir vårt andra barn! Vår dotter som vi har kommer att bli 2 år då bebisen kommer! :)

Läget just nu: sjukskriven till årsskiftet pga graviditets illamående/kräk/förlorat vikt m.m. Jag tänker inte hymla och krypa på mina bara knän denna gång. Jag har fått mer skinn på näsan och jag pallar inte att jobba då jag mår så dåligt så jag krävde en sjukskrivning! Känns mycket bra att få va hemma och hoppas att denna tid snart är förbi!

Peppar er att göra detsamma! En månad (förhoppningsvis) med lite mindre pengar är inte hela världen.

Annars blir jag hemskt påverkad av hormoner na = tvär arg, deppig, ledsen m.m

Jag hoppas att denna graviditet blir toppen! Sist var det halva illamående och halva foglossningar/ischias! Men det var värt allt smile1.gif

Önskar att jag vore lite tuffare jag med. Ska åka till jobbet strax och även då Lergiganet hjälper så är jag långt ifrån bra. Såg i morse att jag också gått ner i vikt :/
  • HappyAsAHippo
    TreTriss skrev 2014-12-19 15:35:39 följande:
    Haha du kan alltid skylla på graviditeten om det är något du inte vill göra ;)
    Perfekt, finns en risk att jag kommer använda mig av det framöver gällande både det ena och det andra ;)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015