Första barnet i augusti 2015
Hej! Jag hoppar in här :) gravid med första barnet. Bf 9 aug. Är så himla trött just nu, har sovit mest hela helgen. Hur mår ni?
Hej! Jag hoppar in här :) gravid med första barnet. Bf 9 aug. Är så himla trött just nu, har sovit mest hela helgen. Hur mår ni?
Jag kollar oroat i trosan varje gång jag ska på toa, ifall det har kommit blod! Är nog inte så konstigt att vi oroar oss, allt är ju nytt.
Usch idag är värsta illamående dagen, sitter på jobbet och tycker synd om mig själv ;)
Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(
Beklagar era missfall! Nu är det eran tur :) och alla vi andra i tråden också såklart!
Är det några fler här som har upplevt mellanblödningar? Jag har haft det två gånger nu.
En innan beräknad mens och en nu i vecka 6.
I första var det en lite rosa flytning.
Igår var det lite mer färsk blod men det slutade nästan omedelbart och man kan väl säga att det kanske var några droppar och har idag haft en mini brun flytning.
Hej alla blivande mammor!
Jag hoppar också in i tråden :) Jag har också BF ca 2/8. Kul med fler i samma situation! Jag fick reda på att jag var gravid för bara en vecka sen, och det känns fortfarande helt overkligt då det är första barnet och även var lite oplanerat. Men med tanke på hur trött och hungrig jag är, fryser konstant, har ömma bröst och har fått plus både hemma och hos BM så borde det vara sant.
Jag nojjar lite över att jag drack alkohol vid några tillfällen fram till säkert vecka 5, jag trodde verkligen inte att jag var gravid. Vad tror ni om detta, det måste väl vara vanligt? Hoppas verkligen att allt är okej. Ska inte på inskrivning hos BM förrens V.12...
Grattis och välkomna alla nya mammor :)
Vad skönt att svullnaden gick ner så fort! :)
Ja det kommer bli skönt med lite sol och värme :)
Om du har lite tur så kanske din gravidmage syns redan när ni ska resa och då är det bara mysigt :D
Hur mår ni blivande mamas? :)
Själv fick jag Lergigan comp utskrivet igår mot illamående och känner mig som en ny människa! Så det är verkligen något jag kan rekommendera att testa om ni är väldigt illamående.
Hej!
Hoppar in här!
Blev oväntat gravid för 1,5 månad sedan. Vi hade försökt i över 2 år, genomgått en IVF som inte lyckades. Sen blev jag gravid spontant, men fick tyvärr missfall i vecka 6-7.
Nu har det gått en månad sedan jag började blöda och missfallet startade - började blöda en onsdags och på lördagen kom det ut.. (var på koll på torsdagen för exakt en månad sedan och då var det på väg ut sågs på VUL, och en vecka senare, alltså för tre veckor sedan, var det helt tomt i livmodern).
Testade med en CB plus-test i fredags men det var blankt.
Testade idag och det var ett svaaaagt plus.

Höll mig sedan i tre timmar och fick detta!

Blir ju nojjig att det skulle vara gamla gravidhormoner som ger utslag, men eftersom jag fick missfall så tidigt, samt bara blödde sparsamt i en vecka borde det inte vara det väl?
Lite svårt att beräkna BF, men håller detta ända fram, och jag räknar från när jag började blöda så har vi BF 25 augusti :)
Hej på er!
Är gravid i v.8 beräknad 5e augusti och det blir vårt andra barn! Vår dotter som vi har kommer att bli 2 år då bebisen kommer! :)
Läget just nu: sjukskriven till årsskiftet pga graviditets illamående/kräk/förlorat vikt m.m. Jag tänker inte hymla och krypa på mina bara knän denna gång. Jag har fått mer skinn på näsan och jag pallar inte att jobba då jag mår så dåligt så jag krävde en sjukskrivning! Känns mycket bra att få va hemma och hoppas att denna tid snart är förbi!
Peppar er att göra detsamma! En månad (förhoppningsvis) med lite mindre pengar är inte hela världen.
Annars blir jag hemskt påverkad av hormoner na = tvär arg, deppig, ledsen m.m
Jag hoppas att denna graviditet blir toppen! Sist var det halva illamående och halva foglossningar/ischias! Men det var värt allt ![]()