Inlägg från: Mollan88 |Visa alla inlägg
  • Mollan88

Första barnet i augusti 2015

Hej på er!

Är gravid i v.8 beräknad 5e augusti och det blir vårt andra barn! Vår dotter som vi har kommer att bli 2 år då bebisen kommer! :)

Läget just nu: sjukskriven till årsskiftet pga graviditets illamående/kräk/förlorat vikt m.m. Jag tänker inte hymla och krypa på mina bara knän denna gång. Jag har fått mer skinn på näsan och jag pallar inte att jobba då jag mår så dåligt så jag krävde en sjukskrivning! Känns mycket bra att få va hemma och hoppas att denna tid snart är förbi!

Peppar er att göra detsamma! En månad (förhoppningsvis) med lite mindre pengar är inte hela världen.

Annars blir jag hemskt påverkad av hormoner na = tvär arg, deppig, ledsen m.m

Jag hoppas att denna graviditet blir toppen! Sist var det halva illamående och halva foglossningar/ischias! Men det var värt allt

• Mollan88
    charlotta1985 skrev 2014-12-19 12:40:12 följande:
    Hoppar in också! Väntar mitt första, BF 7/8 ! Gick in i vecka 8 idag, mår så illa dygnet runt och har dessutom magkatarr på det. Ska på inskrivning 30/12, så ska fråga BM då om Lergigan eller dylikt. Eller tycker ni man ska ringa innan?
    Ring till bm och förklara hur du mår. Jag gjorde det i onsdags och fick läkartid direkt. Nu äter jag lergigan (som tyvärr inte hjälper så mkt ännu) och är sjukskriven ett tag. Överdriv om du måste!
  • Mollan88

Men Gud förlåt! Jag såg nu att detta forum var för första barnet! Lämnar väl gruppen och önskar er lycka till

• Mollan88

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

• Mollan88
    Mollan88 skrev 2015-01-01 19:04:02 följande:

Jag fick höra en god nyhet idag. 2 kompisar ska också ha barn.. Först jag den 5:e , den ena kompisen den 3:e och andre kompisen den 4:e. Ha ha så sjukt kul. Tänk om det blir samma dag! Det är deras första och det blir mitt andra. Så det var jag som startade baby boomen ;)

Annars undrar jag till er som får vul: är det pga säkerhets åtgärder eller är ni orolig på nåt vis? Jag är orolig att nåt skulle va fel och funderar på att ringa och gulla till mig ett vul.

Annars får jag vänta till v.20 på UL

Nu skrev jag i fel tråd!
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015