Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Första barnet i augusti 2015

Hej! Hoppar med mig här också. Är gravid med första barnet, bf 11:e augusti. Är i vecka 7 nu men har typ fortfarande inga symptom.. Har ont i brösten och sover mycket men i övrigt mår jag precis som vanligt! Hade lixom velat vara illamående så att det hade kunnat kännas mer "på riktigt".. Har iallafall ett tidigt ultraljud bokat den 7:e januari så då hoppas jag att vi får se att allt är okej så att jag kan lugna mig lite... Har ett missfall i bagaget så det gör nog att jag är lite extra nojig..

• Sserena86
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi ska berätta i morgon när vi kommer hem till familjen för att fira jul. Det känns inte jobbigt att berätta för dem om det skulle bli missfall, snarare tvärtom: de skulle vara ett fantastiskt stöd om vi kommer att gå igenom något så jobbigt igen..
  • Sserena86

Det finns en facebookgrupp för augustimammor! Vi är jättemånga som hänger där.. I tråden bf augusti finns instruktioner om hur man går med :)

• Sserena86

Jag är iofs gärna med i en "första barnet" facbookgrupp också :) känns som att vi kanske har lite andra frågor och funderingar än flerbarnsmammor :)

• Sserena86
    Sara 7 skrev 2014-12-27 16:57:56 följande:

Nu har jag surfat på sidor man inte ska titta på när man är gravid, sidor om missfall!

När man googlar så verkar det jättevanligt... Jag är livrädd att jag ska få det nu! Hur tror ni chansen är för det? Är i v. 6 nu och är knappt 25 år. Usch man blir ju lite nervös.

Mår ni andra illa föresten? Jag har inte mått så illa förrän idag när det gick lite för länge mellan måltiderna. När började ni må illa?

När jag är orolig så kikar jag på den här sidan: spacefem.com/pregnant/mc.php&d=05&y=14 knappa in när du hade din sista mens så visar den hur stor risk det är att du får missfall idag.. Den är iofs inte vetenskaplig utan man får ta det med en nypa salt. Men den lugnar mig iallafall :)
  • Sserena86
    Fiffi24 skrev 2015-01-01 17:27:04 följande:
    Har svårt att förstå reglerna om sånt men jag trodde att man för ultraljudet ca v19 och inte tidigare snarare lite senare?
    Det beror på vilket landsting du tillhör och om du går hos en vanlig barnmorska eller en privat barnmorska
  • Sserena86
    Lovven skrev 2015-01-19 20:36:16 följande:

Hej tjejer! Jag har startat en facebook sida för oss som väntar första i augusti! Jag tänkte att det är enklare att dela tankar, bilder och få stöd där helt enkelt. Vill ni vara med så skicka namn till mig i meddelande :)Glad

Hej! Det finns redan en facebookgrupp för oss förstagångsmammor i augusti! Om du skriver till TreTriss här på FL så kan hon lägga till dig. (Gruppen är hemlig och går inte att söka på)
Svar på tråden Första barnet i augusti 2015