Inlägg från: KaffeTös |Visa alla inlägg
  • KaffeTös

Första barnet i augusti 2015

Jag hänger gärna med här!

Plussade i fredags, vårt första barn och är i v 5 nu (4+0)

• KaffeTös
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Vi berättade för våra familjer samma dag vi plussade. Jag hade gärna väntat lite för att kunna berätta öga mot öga (mina föräldrar och syskon bor 55mil härifrån) men jag känner att jag hellre har deras stöd om det inte skulle gå vägen. Då vill jag att dem ska förstå varför man inte mår så bra kanske osv.

Känner väl dock samtidigt att om jag skulle få mf skulle det blir sjukt jobbigt att ringa alla och berätta :( har dock inte gått ut med graviditeten till någon annan än nära familj.
  • KaffeTös
    TreTriss skrev 2014-12-21 15:17:25 följande:

Istället för BF-lista, ni är inte intresserade av en Facebookgrupp? :) Mycket enklare att skriva där, samt att man gör den hemlig, så bara de som är med i gruppen kan se inläggen samt medlemmarna!

Jaaaa det kan vi göra :)
  • KaffeTös

Hade varit kul att göra en ny grupp för oss första gångsmammor med Bf i augusti.

• KaffeTös

Tycker också att en BF-lista här hade varit kul :)

Finns det någon i fbgruppen som kan lägga till mig via mitt namn? Isåfall skickar jag det via meddelande här. Det funkade inte att skicka inbjudan via mejl som TreTriss försökte då jag inte kommer åt mejlen :(

• KaffeTös
    Fiffi24 skrev 2014-12-23 11:32:05 följande:

Är det någon av er som tänker berätta tidigare eller måste berätta tidigare för chefen eller arbetskamraterna ? 

jag är i V 6 (5+0) och ryktet har redan gått runt. jobbigt med ett jobb där man blir 

lätt avslöjad. Det va absolut inte mitt val att berätta så här tidigt men det finns visa saker man inte kan vara med när man är gravid :( 

Jag berättade för närmsta familjen direkt (i vecka 4). Har inte tänkt gå ut med det offentligt än men jag vill att närmsta familjen ska veta och deras stöd är så viktigt för mig, speciellt om det inte skulle gå vägen så vill jag att de ska veta.

Långt innan jag blev gravid hade jag planerat att vänta.och sedan berätta på något roligt sätt för föräldrar och syskon osv men sen stod jag där med ett positivt test och visste inte var jag skulle ta vägen. Överlycklig och ville skrika ut det till hela världen! :D Sambon sa direkt att nu ringer du din mamma(!) så det blev så helt enkelt ;)
  • KaffeTös
    stjärnasomärdin skrev 2014-12-23 18:16:13 följande:

Hörreni, jag behöver er fantasi!

Nästa vecka skall vi åka till fjällen med vänner och jag kommer vara i vecka 6. Jag känner inte att jag vill berätta om graviditeten och undrar då vilken story man diktar ihop för att inte bli påkommen? Någon med bra fantasi? Vi brukar vara i fjällen med dessa vänner varje år och att bara tacka nej till after ski-öl och vinmys på kvällarna vore direkt avslöjande... ;)

Säg att du fått typ urinvägsinfektion och äter antibiotika, då ska man ju inte dricka alkohol för antibiotikan hjälper inte säkert då ;)
  • KaffeTös

Jag fick tyvärr missfall igår i vecka 8, nästan vecka 9 (7+5). Började blöda på morgonen, fick komma in och göra ett vul och där såg man bara en tom fostersäck :( Allt kom ut inatt så vi får försöka på nytt :(

Önskar er alla här lycka till <3

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015