Inlägg från: stjärnasomärdin |Visa alla inlägg
  • stjärnasomärdin

Första barnet i augusti 2015

Vill gärna vara med här om det är ok? Känns skönt med en tråd med inte så många där det redan skrivits hundratals sidor.

BF 28/8, första barnet med en kemisk graviditet och ett MF i månad fyra i bagaget.

Vad tror ni om att skriva ihop en liten lista att lägga i trådstarten med datum för BF? (De flesta borde som plussat i augusti borde vara anslutna nu) :)

• stjärnasomärdin
    Sara 7 skrev 2014-12-21 06:33:18 följande:

När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)

Jag ångrar jättemycket att vi var hemlighetsfulla i vår förra graviditet. Jag tror att sorgen hade varit lättare att hantera om någon hade vetat. Eftersom ingen visste att jag var gravid kunde jag av någon anledning inte förmå mig att berätta att vi förlorat bebis efter att det väl hade hänt. Ni som är osäkra på när ni skall berätta, fundera på om ni tvekar för att ni inte VILL berätta eller för att man, enligt andra/samhället ser på det, inte bör!
  • stjärnasomärdin
    Sara 7 skrev 2014-12-22 15:53:47 följande:

Lindaaa12345                 2/8
    EmeliePe                        2/8
    MsM84                            5/8
    Ninaballerinaa                 5/8
    Denungamamman           5/8
    Doppiavu                         6/8
    Charlotta1985                 7/8
    AgSara                            8/8
    HappyAsAHippo             9/8
    Sserena86                     11/8
    CherryBomb89              14/8
    Manu88                         ca 15/8?
    Misakio                          ca 15/8?
    Smartsak85                   16/8
    Fwoida                           17/8
    wifetobe                          17/8
    Sommar15                     18/8
    Selis33                           23/8
    Silverdalan                     23/8
    Fiffi24                             24/8
    TreTriss                         25/8
    Sara7                             27/8
    Stjärnasomärdin            28/8
    Kaffetös                         29/8

Jag kan ha glömt någon.

DET var inte dåligt, bra jobbat!! Kanske trådstartaren kan lägga upp den i trådstarten?! :)
  • stjärnasomärdin

Hörreni, jag behöver er fantasi!

Nästa vecka skall vi åka till fjällen med vänner och jag kommer vara i vecka 6. Jag känner inte att jag vill berätta om graviditeten och undrar då vilken story man diktar ihop för att inte bli påkommen? Någon med bra fantasi? Vi brukar vara i fjällen med dessa vänner varje år och att bara tacka nej till after ski-öl och vinmys på kvällarna vore direkt avslöjande... ;)

• stjärnasomärdin

Längesedan jag skrev något här. Graviditeten fortskrider som den skall, i vecka 18 nu. Längtar efter RUL om 1,5 vecka (det värsta med att ha bf sent i en månad måste ju vara att alla hinner göra sitt innan och tiden går så långsamt ;)) Har en liten, liten minibula på magen och har gått upp mindre än ett kilo. Äter som jag ska och mer därtill så tänker att det inte bör vara några konstigheter :)

Kul att se att det år bra för många av oss här inne!

Svar på tråden Första barnet i augusti 2015