Första barnet i augusti 2015
Jag hänger gärna med här!
Plussade i fredags, vårt första barn och är i v 5 nu (4+0)
Jag hänger gärna med här!
Plussade i fredags, vårt första barn och är i v 5 nu (4+0)
När ska ni berätta för er familj att ni är gravid? Varför är det så viktigt att vänta? Det känns lite som att ett missfall skulle vara något att skämmas över när man inte vill att någon ska veta om det... Berätta gärna hur ni andra tänker! :)
Kan vi inte göra en BF-lista som någon föreslog innan? :)
Istället för BF-lista, ni är inte intresserade av en Facebookgrupp? :) Mycket enklare att skriva där, samt att man gör den hemlig, så bara de som är med i gruppen kan se inläggen samt medlemmarna!
Hade varit kul att göra en ny grupp för oss första gångsmammor med Bf i augusti.
Tycker också att en BF-lista här hade varit kul :)
Finns det någon i fbgruppen som kan lägga till mig via mitt namn? Isåfall skickar jag det via meddelande här. Det funkade inte att skicka inbjudan via mejl som TreTriss försökte då jag inte kommer åt mejlen :(
Är det någon av er som tänker berätta tidigare eller måste berätta tidigare för chefen eller arbetskamraterna ?
jag är i V 6 (5+0) och ryktet har redan gått runt. jobbigt med ett jobb där man blir
lätt avslöjad. Det va absolut inte mitt val att berätta så här tidigt men det finns visa saker man inte kan vara med när man är gravid :(
Hörreni, jag behöver er fantasi!
Nästa vecka skall vi åka till fjällen med vänner och jag kommer vara i vecka 6. Jag känner inte att jag vill berätta om graviditeten och undrar då vilken story man diktar ihop för att inte bli påkommen? Någon med bra fantasi? Vi brukar vara i fjällen med dessa vänner varje år och att bara tacka nej till after ski-öl och vinmys på kvällarna vore direkt avslöjande... ;)
Jag fick tyvärr missfall igår i vecka 8, nästan vecka 9 (7+5). Började blöda på morgonen, fick komma in och göra ett vul och där såg man bara en tom fostersäck :( Allt kom ut inatt så vi får försöka på nytt :(
Önskar er alla här lycka till <3