Första barnet i augusti 2015
Jag hänger på här om det går bra? Har BF omkring 16 augusti, första barnet men hade ett MA i augusti i år. Är 29 år från Västra götaland. Hoppas att denna graviditet går bättre.
Jag hänger på här om det går bra? Har BF omkring 16 augusti, första barnet men hade ett MA i augusti i år. Är 29 år från Västra götaland. Hoppas att denna graviditet går bättre.
Då är vi i samma sits, fick också ma i augusti i v13. Hade ett mf i oktober också i v5 och har nu bf 18/8, är 28 år :) håller tummarna för oss bägge! Nu är det vår tur!
Hej!
Hur går det för er alla? Idag var vi på ultraljud och fick se ett pickande hjärta, underbar känsla! Är idag v. 9+1, bara att hoppas att räkan vill stanna kvar!
Jag fick tyvärr missfall igår i vecka 8, nästan vecka 9 (7+5). Började blöda på morgonen, fick komma in och göra ett vul och där såg man bara en tom fostersäck :( Allt kom ut inatt så vi får försöka på nytt :(
Önskar er alla här lycka till <3
Jag har en fundering angående ultraljud, det kan ju skilja sig otroligt mellan olika landsting om vad man erbjuds. Här "ges" bara ultraljud i ca v.18-19, antar att man ändå får betala en slant för besöket som vanliga besök hos vårdcentralen.
Jag har som tidigare skrivit att jag gjorde ett ultraljud (7+4) på en privat klinik för att inte upptäcka långt senare att man burit på ett foster som varit död ett tag. Är rädd för MA då två stycken i min krets fått det, upptäckt i v.12-13 att fostret varit död från ca. v.5-6.
Jag har ett lite smärre behov av kontroll, hehe jaja kanske ganska mycket. Och för mig var det värt alla de 800 kr det kostade att gå till en privat klinik och göra det här ultraljudet.
Men nu börjar jag fundera om jag ska göra ett till ultraljud någon gång v.12 och kommer måsta göra det också privat. Alltså hur tänker ni? Det är lätt att säga till någon att ha is i magen och vänta men för mig är det viktigt att få veta om barnet är okej.
Ni som varit på inskrivning, har ni fått svar på om blodprovet var okej? För jag kommer fara på min inskrivning när jag är i v.11.
Jag kommer att lämna denna grupp då det idag kom fram att fostret inte lever längre.. MA i v 10+3 missfall i juli -14 v 7+0 ... Suck jag orkar snart inte kämpa
Vad roligt med lite aktivitet i tråden! Ska på RUL på torsdag och det är det enda jag tänker på! Är väldigt nervös, är inte säker på att jag känner bebisen i magen och vet även att det oftast dröjer. Men tänk vad mindre orolig jag vore om jag kände bebisen tydligt.
Det här med hur många kilon man går upp och när är ju så olika från person till person och graviditet till graviditet. Jag oroar mig för att jag inte har gått upp mer än ett kilo. Är inte pinnsmal och har en tydlig bebiskula, stressar lite väl mycket på jobbet och är rädd att det är orsaken.