Nära vän behandlar mig som att jag inte finns
Jag började studera på universitet och blev vän nästan från första dagen med en trevlig och bra tjej (trodde jag då) som blev en nära vän till mig. Nånstans i mitten av utbildningen så började hon plötsligt ignorera mig helt och började behandla mig som luft. Jag förstod ingenting då jag varken varit elak mot henne eller gjort något dumt mot henne eller snackat skit om henne etc. När hon träffar mig (på väg till universitet exempelvis) så väljer hon snabbt att springa ifrån mig, om hon ser att vi kommer ta samma väg så tar hon en annan och har vi någon seminarie ihop så behandlar hon mig som att jag inte finns i rummet alls även om jag sitter en meter ifrån henne. Jag mår riktigt dåligt över detta, dels för att jag har väldigt få nära vänner (och få vänner överhuvudtaget men många bekanta) och en vän betyder mycket för mig och dels för att jag har ALDRIG fått ett sådant bemötande av en vän förut under mina 26 år här på jorden. Jag värdesätter vänskap mycket högt då jag inte har så många människor omkring mig. Vad ska jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-12 21:55
Hon fyller år nästa vecka och jag vet inte om jag ska gratta henne eller inte, förra året gjorde jag det för då var vi fortfarande vänner...