• Anonym (Hjälp)

Utkastad, har absolut ingenstans att ta vägen...

Min (ex) sambo har gjort slut och om 2 v ska jag vara ute härifrån.

Har absolut INGENSTANS att ta vägen under 2 mån.

Vad ska jag göra? Soc kan inte hjälpa mig.

Har ingen släkt och inga vänner. Hur gör man som uteliggare? Var sover man då?

Har någon något enda tips? Är helt desperat

• Svar på tråden Utkastad, har absolut ingenstans att ta vägen...
  • Anonym (Hjälp)

[quote=74513160][quote-nick]Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-13 13:40:06 följande:[/quote-nick]Min (ex) sambo har gjort slut och om 2 v ska jag vara ute härifrån.

Har absolut INGENSTANS att ta vägen under 2 mån.

Vad ska jag göra? Soc kan inte hjälpa mig.

Har ingen släkt och inga vänner. Hur gör man som uteliggare? Var sover man då?

Har någon något enda tips? Är helt desperat [/

Har inga pengar heller.

• Anonym (varför?)

Vad är det som hänt? Är du kille eller tjej, och hur gammal är du? Du måste nog skriva lite mer för att vi ska förstå vad som hänt, nu blir det mest en massa frågetecken...

• Anonym (Hjälp)

Inte hänt något mer än att han gjort slut. Jag är en kvinna på 40 år.

Min lägenhet är uthyrd till sista februari och jag får inte tillgång till den innan dess.

Lägenheten vi bor i ska renoveras så ingen kan bo här om två veckor.

Killen får en evakueringslägenhet, men jag hamnar på gatan.

Detta bestämdes så sent som igår.

• Anonym (varför?)

Hur kommer det sig att det är just två månader du inte har någonstans att ta vägen? Kan du inte bo kvar hos din exsambo dessa två månader?

Var ska du ta vägen sedan?

• Anonym (Hjälp)

Vattenskada i lägenheten, därav är det brådskande med renovering.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (varför?) skrev 2014-12-13 13:48:35 följande:

Hur kommer det sig att det är just två månader du inte har någonstans att ta vägen? Kan du inte bo kvar hos din exsambo dessa två månader?

Var ska du ta vägen sedan?

Läs ovan.
  • Anonym (varför?)

Varför kan du inte också bo i evakueringslägenheten, är det för att du inte står med på hyreskontraktet?

• Anonym (mia)

Bo på vandrarhem i två månader.

• Anonym (varför?)

Hur vet du att du inte kan få någon hjälp från någon om det bestämdes så sent som igår? Finns det någon möjlighet för dig att få tillgång till din egen lägenhet snabbare och bo hos släktingar under tiden?

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (varför?) skrev 2014-12-13 13:54:00 följande:

Hur vet du att du inte kan få någon hjälp från någon om det bestämdes så sent som igår? Finns det någon möjlighet för dig att få tillgång till din egen lägenhet snabbare och bo hos släktingar under tiden?

Jag har inga släktingar och den som bor i min lägenhet kan inte flytta innan.
Svar på tråden Utkastad, har absolut ingenstans att ta vägen...