• pollyankan

Hjälper Citalopram tror ni???

Hej!

Ja. Vad ska jag säga.

Har haft det jobbigt i nästan 1 års tid. Vantrivs hemma o på jobbet. Vill helst lägga mig ner o vakna i maj.

Har 2 små barn som jag älskar men när ledighet kommer så har jag varken lust eller ork att engagera mig i dem.

Å nu väntar en låååång ledighet. Och jag känner bara fy!

Fått Citalopram utskrivet i våras men inte ätit dem.

Och sen har fobi för magsjuka kommit oxå.

Går hos en kurator men hjälper inte alls. Eller jo för stunden.

Hemmet är stökigt o julstämning finns inte alls.

När jag vaknar så längtar jag tills jag får sova igen.

Är sambo sen 9 år. Har bett om hjälp o stöd från honom o verkligen förklarat hur jag känner o tycker men inte har det blivit den respons jag velat haft.eller stöd.

Så nu är frågan där igen.... Börja äta citalopram eller ej.....har väl inge annat val.....Suck.

Jag är ju egentligen en glad pysslig rolig o påhittig tjej. Men inte nu......

Help!!!!!

• Svar på tråden Hjälper Citalopram tror ni???
  • Lillalilla1987

Många hjälper citalopram väldigt bra, jag har aldrig tagit den själv, men har släktingar som det har hjälpt så pass att de blivit sig själva igen, så jag tycker du ska göra ett försök. Men om jag minns rätt så tar det ett tag innan de börjar verka( några veckor??) så ha tålamod och förvänta dig inte resultat på en gång. Lycka till och hoppas att du snart är dig själv igen

• imirimimjau

Jag tycker du kan prova dem. Jag har själv ätit Sertralin i ungefär 7 månader, min man propsade på att jag skulle sluta ta dem vilket jag gjorde dumt nog och som ett brev på posten kom all frustration och oro tillbaks, men nu har jag börjat igen. När man inte får den respons man faktiskt behöver hemma, vad ska man göra?

Du lär säkert få lite insättningssymtom när du börjar men sen blir det nog bättre ska du se :)

• Helenmedh

Det beror ju lite på hur pass dåligt man mår. Mår man riktigt dåligt så kan självmordstankar sättas in när man börjar med citalopram och man behöver en psykologkontakt. 
    Citalopram fungerar som så att man (oftast) mår sämre till en början för att sedan börja må bättre igen. Pallar man början så kan den hjälpa bra! Men det tar några veckor oftast.. 

Svar på tråden Hjälper Citalopram tror ni???