• Anonym (Tårarna bara rinner...)

Önskar att jag hade någon att prata med.

Livet går upp och ner, vissa dagar är lättare än andra, men hur jag än gör går allt bara käpprätt i längden. Jag önskar jag hade någon som orkade lyssna på mig, som jag kunde prata med och som kunde ge mig styrkan och orken att orka vidare. Jag önskar att jag var 5 år igen utan några bekymmer i världen. Jag önskar att allt jag har inom mig kunde få komma ut utan att någon dömde mig. Jag önskar att allt kunde ta slut så jag inte längre behövde hålla min fasad uppe och aldrig behöva kämpa mer. Jag vill inte längre, jag orkar inte men det finns ingen utväg. Jag är dömd att misslyckas.

• Svar på tråden Önskar att jag hade någon att prata med.
  • Anonym (Hjälp)

Gå och prata med kurator,terapeut,präst,diakon eller vad som helst. De dömer inte utan lyssnar. Och kan komma med nya infallsvinklar. Det är aldrig så kört som man själv tror!

Provade det för flera år sedan men det gick inte bra alls. Mådde ännu sämre av det tyvärr så jag slutade gå dit. Jag har svårt att öppna mig på riktigt för någon jag inte känner fullständigt förtroende för och det känns inte som att de är där av rätt anledning

Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-13 23:04:01 följande:

Gå och prata med kurator,terapeut,präst,diakon eller vad som helst. De dömer inte utan lyssnar. Och kan komma med nya infallsvinklar. Det är aldrig så kört som man själv tror!

• Anonym (Hjälp)

Du träffade väl inte på rätt person det klickade med helt enkelt,men du kan ju inte döma ut alla. De är ju till för att lyssna!

• Ric

Du Kan skriva till mig om du känner för det. Vet inte om jag kan hjälpa så mycket men du kan iallafall skriva av dig. När jag mår dåligt brukar jag önska att jag hade någon o skriva till..

Ric skrev 2014-12-13 23:11:14 följande:

Du Kan skriva till mig om du känner för det. Vet inte om jag kan hjälpa så mycket men du kan iallafall skriva av dig. När jag mår dåligt brukar jag önska att jag hade någon o skriva till..

Tack! Har bara svårt att så göra eftersom jag då på något vis känner att jag blir för privat.

Så kan det absolut vara, men att gång på gång chansa och leta, det tär på krafterna.
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-12-13 23:09:24 följande:

Du träffade väl inte på rätt person det klickade med helt enkelt,men du kan ju inte döma ut alla. De är ju till för att lyssna!

Tyvärr är det så att jag tränger undan all känslor och vissa dagar, som denna, kommer de gärna upp till ytan. Som det känns just nu vill jag bara avsluta allt. Kommer ju inget gott ur detta liv ändå. All heder till de som faktiskt orkar!
  • Anonym (Hjälp)

Jag är ofta på gränsen till vad jag orkar,men jag blir inte ledsen utan tvärilsk över orättvisorna i världen! Vissa glider runt på räkmackor medans vi andra kämpar för att hålla ena näsborren ovanför ytan...

• dirty88

Du är välkommen att skriva till mig. Jag har ändå slut på ostbågar och har inget att göra

dirty88 skrev 2014-12-13 23:35:27 följande:

Du är välkommen att skriva till mig. Jag har ändå slut på ostbågar och har inget att göra

Ditt svar får mig att känna att du tar mig som det skämt, precis som alla i min omgivning. Tack, det får mig att förstå hur patetisk jag låter.

Inser att detta var ett misstag. Tack för era svar. Jag får se om jag går vidare eller om jag väljer lätta vägen ut istället, om jag vågar. Finns ändå ingen mening med livet!
  • Carran83

Om du vill skriva till någon som vet hur det känns så finns jag här! Och nej du låter inte löjlig, inte alls!

• dirty88
    Anonym (Tårarna bara rinner...) skrev 2014-12-13 23:58:48 följande:
    Ditt svar får mig att känna att du tar mig som det skämt, precis som alla i min omgivning. Tack, det får mig att förstå hur patetisk jag låter.

Inser att detta var ett misstag. Tack för era svar. Jag får se om jag går vidare eller om jag väljer lätta vägen ut istället, om jag vågar. Finns ändå ingen mening med livet!
    Lugna dig människa. Du mår dåligt vilket gör att du hittar undertoner där dom inte finns. 

Om du inte vill skriva till mig så har du fått andra människor i den här tråden som mer än gärna vill hjälpa till. Skriv till någon av oss. Du lär ju inte ha något att förlora på det. 

Jag vet vad du känner även om jag inte vet varför du känner som du gör. Det löser sig.
Svar på tråden Önskar att jag hade någon att prata med.