• Nmg

Fertilitetsutredning 2014/2015

Vi har försökt i ca 1,5 r gjort alla utredningar allt ser bra ut men inget plus får vi ändå. Jag har ett barn sen tidigare (tidigare förhållande ) tog ca 10 mån innan jag blev gravid då så jag är nog ingen som har lött för att bli med barn. Var på VUL ett par dagar sen precis innan ÄL och då sa läkaren att jag hade 2 ägg på vardera sida som kunde lossa då de var stora en på 17mm o den andra tror jag va 15mm. Han frågade om det var vanligt med tvillingar i släkten vilket det är. Har ändrat "taktik" denna månad och har haft lite mer mys ön vanligt före under och efter ÄL. Plus att jag provat med bisolvon oxå få se om drt hjälper.

• Nmg

Grattis! Va roligt! Har du gått på nån behandling eller blev du bara gravid ändå efter så lång tid?

Dakine skrev 2015-03-29 22:24:30 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Nmg

Vi gjorde en insemination förra månaden, men det blev inget. Nu gjorde vi en igen för ca 2 v sen så jag inväntar Bim i helgen. Blir det inget så kanske vi går över till ivf. Vill inte!!! ???? har försökt bli gravid i snart 2 år. De har inte hittat några fel oss utan allt ser bra ut nästan bättre än normalt. Denna cykel har jag haft stora ömma bröst sen ÄL och trög mage annars inga tecken. Brukar få ömma bröst typ 4 dagar innan mens, inte 2 v innan. Men har jag inte blivit gravid på 2 år så är jag nog inte det nu heller.

• Nmg

Tyckte inte heller att spolningen gjorde ont, mest obekvämt. Tyckte däremot att inseminationen kändes mer!

• Nmg

Mensen kom som vanligt suck. Så nu blir det nog ivf. Nån som ska höra det i november?

• Nmg

Tack detsamma!

pandoraDiem skrev 2015-10-07 10:46:38 följande:

Usch och blä för mens :(

Vi ska också göra ivf, men det blir först till våren då jag måste vänta på cellprovssvar innan remiss kan skickas. Lycka till med din ivf!

• Nmg

Vi var på utredning för 1 år sen och vi blen erbjudna ivf direkt. Dock så valde vi att inte göra det då eftersom vi ville prova själv lite till sant testa insemination eftersom demonterad hittar något fel på oss. Allt ser jätte bra ut( tester värden, ägl.spolning) mm ????

TheKitten skrev 2015-10-07 18:20:47 följande:

En fråga till er som har/ska göra ivf. Hur lång tid tog det innan ni fick ivf?

Vad var era bekymmer som gjorde att det inte gick?

Svar på tråden Fertilitetsutredning 2014/2015