Inlägg från: Anonym (Kär i fel kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär i fel kvinna)

Olycklig kärlek, hur länge ?

Hej !

Hur länge kan man tänka sig att olycklig kärlek kommer att hålla i sig ?  Jag är gift och  har barn tillsammans med min fru.
    Har haft ett fårhållande med en annan kvinna för ett år sedan.  Vi träffades på jobbet, vi var och är fortfarande kära i varandra  :(
    Jag och min fru jobbar på att komma tillbaka till varandra och det är ju jättebra :) Kändes verkligen som att detta skulle gå men efter många månader utan kontakt med den andra kvinnan så har det blivit värre....
    Hur ska jag göra för att komma över den andra kvinnan ? Går det ?  Alltså jag tänker på henna varje dag varje timme, drömmer varje natt....
    Det va alltså ingen flirt över en helg.....om nån tänkte det...
    Någon som har nåt tips om hur man "glömmer" någon ? 

• Svar på tråden Olycklig kärlek, hur länge ?
    Robert 832 skrev 2014-12-14 17:54:32 följande:

Håll avstånd och försök att inte idealisera den andra kvinnan utan räkna upp hennes fel medan du tänker på vilka sätt din fru är bättre.
    Om du inte kan måste du ta ställning till om det beror på att du är för partisk och inte kan vara obejktiv eller om det helt enkelt är så att den andra kvinnan faller dig mer i smaken... för i så fall är du med fel partner.

Det spelar kanske ingen roll med tanke på andra omständigheter. Kanske väger sådant som gemensamt boende, barn, och er historia tillsammans upp och då blir det väldans mycket svårare.
    Är hon "the one" så kommer du kanske aldrig över henne.

Ja jag kanske romantiserar ett förhållande med henne ? Men kan inte få bort henne ur skallen....verkar som hennes dåliga sidor är alldeles för få för att få mig att glömma.....
    Kan egentligen inte klaga på något hos min fru heller....hon är jättebra men jag älskar henne inte nog mycket för att glömma den andra...antar jag ?
    Jag måste försöka få tiden att gå ,för det kanske är så att tiden läker alla sår och att kärlek dör efter ett tag ?
    Men jag trodde väl aldrig att jag efter ett år fortfarande skulle känna så här....
    Anonym (Kan ej glömma) skrev 2014-12-14 21:18:34 följande:
    Det går egentligen inte att glömma. Man får jobba sig igenom alltihopa på olika sätt.

Jag hade en affär med en gift man. Han var på väg att separera men gjorde ett sista försök hemma. Vi gjorde avslut och strax efter träffade jag en ljuvlig man men var inte klar med det förgångna.

Jag gjorde följande:

- läste och diskuterade massor om otrohet, kärlek och attraktion. Dels på forum dels i mailform. Jag hade en del kontakter med män i x-älskarens situation. Jag ställde alla svåra frågor till dem. Jag fick bra svar. Jag kunde ifrågasätta mig själv och deras agerande.

- efter hårt arbete med ovan kunde jag "bekänna" för pojkvännen att jag hade ett sår men valt att gå vidare sedan länge. Jag berättade att jag hade valt det rätta men ändå ville jag kunna prata med min gamle vän en gång till då jag hade obesvarade frågor som hindrade mig att knyta an fullt ut med pojkvännen. Pojkvännen tog det på rätt sätt. Han tackade för att han fått veta. Han stöttade mig.

Just detta att min partner fick veta gjorde att jag började läka. Genom att släppa in honom i "det slutna rummet" avdramatiserades mycket. Jag tror han idag fattat vem av mina bekanta det gäller tom. Han står vid min sida ändå.

Ditt läge är annorlunda men kanske kan du omvandla receptet. Studera fenomenet. Diskutera. Vänd och vrid. Skriv brev du aldrig postar - till frun och till henne. Sök en terapeut. Lyft på locket i sinom tid och berätta för din fru.
    Nej det kanske är så att man aldrig kan glömma....
    Min fru och jag har gått i parterapi tillsammans.  Under den tiden luftades våra känslor för varandra vilket va bra :) Hon visste då att jag älskade den andra kvinnan och min fru ( allt är ju inte svart eller vitt ) men att jag ville försöka på vårat äktenskap. Så långt kändes det som det borde antar jag.....
    problemet för oss/mig nu är ju detta att jag äts upp inifrån av mina tankar på den andra ...
    Och att ta upp hur jag känner nu med min fru tror jag inte hjälper ?  Hon skulle ju bli förkrossad igen :( väntar jag och det inte blir bättre så blir det ju så iaf ....men om detta försvinner i det tysta så behöver hon inte uppleva detta skit igen....
    Jag har ingen kontakt med den andra kvinnan alls såklart....
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-15 00:28:32 följande:

Hur lång tid har det gått för dig? För mig har det gått 1,5 år och jag börjar nu må lite bättre men fortfarande långt från bra. Jag har också berättat om mitt 'sår' för min nya partner och han har också tagit det bra och sagt att det får ta den tid det tar.

Det har gått ett år sedan jag berättade för min fru om läget....Ingen kontakt med den andra kvinnan sedan mars....
    Anonym (n) skrev 2014-12-15 09:07:10 följande:
    du kanske skulle gå i terapi ensam några gånger? reda ut inför dig själv och sen prata med din fru efter det?
    Ja det kanske vore en bra ide.....nåt måste jag ju göra...  Ska ringa och kolla om det finns möjlighet att komma snart :)

Anonym (n) skrev 2014-12-15 09:15:10 följande:

som jag ser det är det egentligen två olika saker: 1) ska du och din fru fortsätta tillsammans? 2) den andra kvinnan (det där som kanske kunde bli men som du inte vet) 

Det är ju inte lätt såklart, men jag tror att du måste hålla i sär de två sakerna. Som jag skrev, om den andra kvinnan inte fanns. Lite makabert men låt oss säga att hon avlidit i en bilolycka, skulle du ändå tycka att det inte finns en framtid med din fru-  skilj er. Då har ni kanske vuxit i från varandra och iaf är det inte rätt för dig att fortsätta

skulle du då känna att du verkligen inte vill ge upp det du och din fru har (när frestelsen inte längre finns som man fördunkla ditt omdöme) - fortsätt jobba på saken 

Det kanske låter banalt och lite dumt, men min erfarenhet är att det nästan är enda sättet att tänka. Alternativet är att bara låta känslorna rasa, göra som man känner och strunta i alla andras sårade känslor som skulle bli konsekvensen

Lite OT men så du förstår varför jag skriver som jag gör: 
    Jag hade en kort historia med en man som var gift (han började prata om skilsmässa, att han ville dela livet med mig. Jag var skild själv. Då sa jag precis så, att han måste först bestämma sig för vad han ville med sin fru. Om det "bara" var jag som var anledning till att han tänkte så, då var det inte tillräckligt. Så jag kapade där och då. Han är ff gift med sin fru Glad (jag vet att han inte är speciellt lycklig men han har iaf släppt tanken på att det skulle bli han och jag) Han var inte tillräckligt stark för att lämna (finns flera orsaker till det) men det är hans val. Han hade behövt mig som nån slags draghjälp och det vägrade jag vara.

Det beslutet har jag ju egentligen tagit en gång....vill leva med min fru !!!
    Problemet är ju bara att känslorna dröjer sig kvar. 
    Tänker jag som du föreslår så är det ju självklart :)  Jag vill leva med min fru för att jag älskar henne? Jo det gör jag men varför kan jag inte sluta tänka "fel", jag blir tokig !
    Ja det är inget alternativ att skiljas.  Som det känns nu. Jag måste bara fixa detta med känslorna....
    Vårat äktenskap har varit kass med dåligt sexliv, själviskt beteende , kärlek som dött.
      MEN nu är det bra på alla plan.  Vi bryr oss om varandra som aldrig förr och har ett aktivt sexliv som få :)  Så vi/jag har allt att vinna på att fortsätta :)

Jag ska försöka tänka mera som du föreslår :)
    Förnuftet säger mig att det måste ju gå :)

Tack för råden :)  

Anonym (olyckligt kär) skrev 2014-12-15 19:56:52 följande:

jag kan säga såhär, det har nu gått 1 år och 1 månad sen jag och min
    älskare bröt upp. våran sitation va vldigt komplicerad. orkar inte gå in
    på den. Men, än idag tänker jag dagligen på han. drömmer om han. varje vaken
    minut tänker jag på han.
    saknar han så otroligt mycket. jag lever med min man idag, vill inte lämna han, älskar han, men älskar även förra älskaren. han va min bästa vän och älskare.
    som det känns idag, kommer jag alltid älska han.

Jo det är ju så jag känner också.... svårt det där att hitta en balans.
    Vissa dagar så är det just känslan att det inte kommer att gå över som är just det jobbigaste :(

Ja nu har det hänt....
    Hon tog kontakt med mig i helgen.  Ett sms bara och fråga hur det var....
    Kom på mig själv när jag läste att mitt hjärta slog frivolter...inge tvivel på att jag blev oerhört påverkad ! 
    Hur som så svara jag att det va väl okej, eller iaf så bra det kan vara sa jag.
    Slutade med att hon ringde istället...
    Allt gick väl åt skogen kan man väl säga. Hon känner visst fortfarande ett år efter vårat uppbrott att jag har "fastnat i hennes hjärna".
    Hennes förhållande va i ganska okej om det inte vore för att jag fanns med jämt..
    Ja hur fan ???  Sa väl och förklarade hur jag kände vilket inte va så smart kanske....va nog för ärlig och sa som jag kände.  ATT det va så jävla skönt att prata med henne!! Och att jag stammade avslöjade väl mina känslor....

Men jag och min familj har mycket på g en tid framåt så jag orkar verkligen inte låta mina känslor styra. Men det har de ju redan gjort iofs, men jag måste älska min fru !!!!!  Bara måste !!!!! Önskar så att jag nån dag ska kunna vara mig själv, alltså kunna säga vad jag känner i mitt innersta till min fru.....jag menar kunna säga att jag älskar henne och BARA henne.

Hamnar där igen och igen, under hela tiden sedan denna röra startade har jag ju fallit tillbaka och frågat mig själv vad fan jag egentligen känner ???? Spänning? Uttråkad i förhållandet? Brist på sex?   Efter varje krasch med dåligt samvete så har jag ju tänkt och verkligen försökt tänka förnuftigt och "rätt".   Men hamnar där igen och igen och igen, att jag älskar fel kvinna :( :(  Fy fan för kärlek !!!!!!!
    M

Obefintlig skrev 2015-07-02 09:52:01 följande:

Hej!
    Jag googlade "olycklig kärlek" och hittade den här tråden. Hur har det gått för dig? Min situation påminner om din såtillvida att jag är kär i någon som också har känslor för mig, men i vårt fall är det han som inte kan gå vidare med mig. Jag befinner mig alltså på den andra sidan och är djupt olycklig över detta, jag vet inte alls hur jag ska gå vidare. Glad att få höra hur du har det nu, och hoppas att du mår bra hur det än blev.

Hej :)
    Jo tiden går ju hela tiden....
    Är fortfarande fast i mina känslor fö den andra kvinnan, dock finns det dagar eller iaf timmar som jag inte tänker på henne. 
    Nu har vi haft en period igen som vi har kontakt med varann på telefon några gånger i veckan.  Ja det är inte rätt men jag orkar helt enkelt inte bry strunta i mina känslor....
    Alltså när vi har kontakt som nu, så mår jag bra!!! Eller jag vet inte om det är rätt ord men jag gråter inte varje kväll iaf. En del skulle förstås säga att vi skjuter problemen framför oss, och ja så är det nog... Men nu orkar jag ju hålla humöret uppe på hemmaplan med mina barn och min fru, jag är trevligare att leva med helt enkelt.
    Får gå så här ett tag till....
    Jag har inte träffat henne nån gång sista året men jag mötte henne i bilen igår faktiskt....pulsen steg kan man säga.
    Tycker om min fru och älskar kanske men inte alls på samma sätt som med den andra kvinnan :(
    Efter sex tex, vill jag ju ha sådär mysigt och gosigt som vi hade förr. Men det känns nästan motbjudande ibland att va nära och gosa efteråt....
    Men vi funkar ihop i vardagen och med barnen :) det är ju värt ganska mycket !

Känner mig dock mer skurkaktig nu än när jag hade relationen med den andra kvinnan.   Jag menar att leva med min fru och inte säga som det är att jag älskar en annan. Hon tror ju liksom att allt är bra nu när det gått så länge...Ibland känner jag mig rädd för att bli likgiltig inför kärleken till någon annan :(
    Jag vet inte vad som är värst ? att leva som jag gör eller att säga som det är ? Säger jag som det är så bränner jag alla chanser att kunna leva med min fru kanske ? 

Det kanske kommer en dag när kärleken till den andra kvinnan är borta....

Och i realiteten att leva med den andra kvinnan är kanske bara idioti.....?
    Hon är mycket yngre och vill inte ha mitt liv säger hon....

Jag är nog inte rätt man att råda dig hur du ska komma över din olyckliga kärlek. Jag har ju inte kommit över min än....

Ja det går väl inte så bra....
    Har nog insett att detta aldrig kommer att gå över :(  Får väl lära mig att leva med det....
    Kommer dock aldrig att känna för min fru som jag gjort en gång i tiden, jag lever med henne just nu för barnens skull....

Längtar varje dag efter den andra kvinnan :(

Hej
    Ja tiden går ju....
    Har haft en ganska bra sensommar med trevlig semester med familjen :) Har tom känt mig glad eller kanske lycklig nån gång... Det flyter på med mitt äktenskap rent praktiskt.  Vi funkar som jag sagt tidigare väldigt bra ihop. Vi har sex som bara den, varje dag eller tom två gånger om dagen... 
    Meeeen.....

Jag tänker på den andra kvinnan varje dag varje timme...varje gång jag är med min fru....kort sagt vid alla tillfällen :(
    Har även blivit kontaktad av den andra kvinnan,,,,,och som tidigare efter långa uppehåll så blev jag sanslöst varm när hon ringde....
    Har nog lärt mig eller iaf accepterat att leva utan henne. Hon är ung och i en helt annan livssituation än mig. Men jag älskar henne och inte min fru :( thats Life...

Men det är lättare nu än för ett år sedan :)
    Man vänjer sig med allt ?   

Nån gång hoppas jag kunna säga till min fru med ärlighet att jag älskar henne !!!

Ibland undrar jag hur ärlig min fru är ? om hon försöker och är en "perfekt" fru för att slippa flytta ? För att som en fantastisk mamma som hon är, hålla ihop familjen ?  Har hon verkligen så starka känslor för mig som det verkar ?
    Har hon verkligen förlåtit mig så totalt ?
    Alltså hon agerar verkligen som att hon älskar mig trots vad jag gjort !!!
    Hon är den som vill ha sex varje dag, om nån undra det....jag är den som får säga nej...

Antagligen vilket jag tror så är det nog så, hon älskar mig mer än jag förtjänar.

Jag tänker iaf kämpa på och hoppas att vi ska fixa detta.

Alltså jag blev kär i en annan kvinna och det verkar aldrig gå över....så jävla dumt :(  
    Jag vet fortfarande inte hur jag skulle gjort för att inte bli det...min fru och jag hade då inte ett perfekt äktenskap...det va hästlängder ifrån hur det är idag..:(

En annan Anna skrev 2015-09-21 15:28:19 följande:
    Tycker inte du att din fru förtjänar att leva med någon som älskar henne i första hand? 
    Jo självklart förtjänar hon det !  Men det kan ju vara så att vi hamnar där en dag att jag faktiskt gör det...
    Men du har rätt i det...men säger jag som det är så är det ju bara skilsmässa kvar.  Om mina känslor hamnar rätt så kan det ju bli jättebra :)

Och vi har det som sagt bra för övrigt med bra kvalitet i vårat äktenskap.
    Sumpa allt för att jag känner som jag gör ?
    Sumpa allt för att hon förtjänar det ?

Ja det kanske är det bästa men allt är inte svart och vitt...
    Anonym (Olycklig) skrev 2015-09-21 15:44:19 följande:
    Din situation låter väldigt lik den jag hade i våras. Förhållandet med min fru gick från katastrof till super iaf fanns all som man borde önska från ett äktenskap där. Vi gjorde saker tillsammans på ett sätt som vi aldrig gjort, fantastiskt sexliv och massor med närhet.

Borde varit superlycklig men känslorna för henne var borta. Kunde inte ta in det och det blev bara på låstas. Är inte heller säker på om det var på riktigt från hennes sida heller utan jag tror att en stor del av det var en fasad för att slppa skiljas. Känns bittert att vi inte kunde ha haft det så dom senaste 10 åren istället för att förändringen skulle komma när det var försent. :(

Kanske träffar jag någon annan kanske inte men oavsätt vilket klarar jag inte att gå och låtsas hela dagarna så då fanns det tyvärr bara en väg att gå.
    Jag hoppas fortfarande att mina känslor ska stärkas för min fru.  Jag skrev förut att jag älskar den andra kvinnan och inte min fru. Men vem avgör det ? alltså hur avgör man det ? 
    Att jag älskar och älskade  den andra kvinnan det är jag helt säker på....vi hade inte en kortvarig sexrelation. Nej vi blev förälskade många månader innan vi hade sex eller nån som helst närhet.  Detta övergick till en kärlek som jag känner än idag 2 år senare.

Men känner jag kärlek till min fru nu ?  
    Jo alltså det gör jag antagligen, iaf en samhörighet som egentligen kanske är en typ av kärlek som man ska känna efter ett långt äktenskap.

Ja det kanske är så att jag inte riktigt vet vad jag känner???  
    Ja det kanske är så att kärleken är borta ?

Och då kanske det bara finns en utväg ?

Ju mer jag tänker ju mer förvirrad blir jag.....

Jag känner iaf att just nu vill jag fortsätta att försöka :)

En annan Anna skrev 2015-09-21 17:01:35 följande:
    Nu är det du som avgör vad hon förtjänar. 
    Jag tycker att ditt tänkande och agerande är oerhört själviskt. 
    Jag vet det.....

En annan Anna skrev 2015-09-21 17:17:07 följande:
    Vet din fru om det här?
    Va då vet om ?

Hon vet om otroheten och vad jag kände då men inte vad jag känner idag...hon tänker att det är historia...har jag inte skrivit det tidigare..?
    En annan Anna skrev 2015-09-21 17:22:00 följande:
    Du menar om  du har tagit med det någonstans i ditt osammanhängande pladder? 
    Kanske. 
    Jo jag är inte så bra på att skriva :(

En annan Anna skrev 2015-09-21 17:28:18 följande:
    Du verkar vara extremt bra på att tycka synd om dig själv. 
    Ja du har nog rätt där med...

Men det är väldigt mycket mer synd om min fru !!  Jag vet det också...
    Kasperina skrev 2015-09-21 17:38:41 följande:
    Du är den enda som kan avgöra om det är värt att fortsätta kämpa eller inte, kanske gå och prata med någon som kan hjälpa dig att reda ut känslorna.

Jag tänkte direkt på tråden nedan när jag läste ditt inlägg, läs den!

www.familjeliv.se/forum/thread/75765170-kanner-mig-totalt-lurad
    Jag har varit och pratat....februari och mars i år.
    Så länge känslorna för den andra kvinnan finns kvar så kan det "blockera" mina möjligheter att återfå kärleken till min fru,  det va en möjlig teori jag fick höra då.
    Gjorde mig inget klokare då iaf....

Men alltså totalt sett så är det ju bättre nu :)
    Jag skrev förut att jag tom kände mig lycklig en sväng :)
    Så det är ju bättre nu än för ett år sen eller ett halvår sen...Så då kanske det är ännu bättre om ett halvår :)
    Om man ska va lite positiv ;)

Hej
    Har inte varit inne här och läst på väldigt länge...
    Orkar inte skriva och förklara i långa drag om hur det känns så det får bli lite kortare.

Nej det har inte gått över än, tänker på henna varje dag..
    Träffat henne en gång av ren slump, kändes som vi  höll på att brinna upp...
    Har en fungerande vardag med familjen :)
    Har en underbar fru på alla sätt :) så det är inte henne det är fel på..

Hoppas fortfarande på att känslorna för den andra kvinnan ska försvinna.
    känslor är inte alltid logiska....

Svar på tråden Olycklig kärlek, hur länge ?