• Knasiga morsan

Skiljde sig 3e förlossningen stort från de andra?

Gravid med bebis nr 3. Beräknad till julafton. Ingen bra "planering" men lillebror är en "hoppsan"

I alla fall läst en massa om graviditet nr 3 är olik de andra i förlopp och främst förlossning. Att trean är lurig.

Jag har inte gått över tiden med 1an eller 2an. Snabba förlossningar och 1an kom 14 dgr innan och 2an kom 9 dgr innan.

Nu är det dock så galet lugnt i magen att jag knappt känner mig höggravid. Haha. Jag känner sparkar och jag känner mig tung. Men ingen värk.

• Svar på tråden Skiljde sig 3e förlossningen stort från de andra?
  • Dixie

för min del var 1 och 3s förlossning mest lika - 2an gick snabbt ( 3 timmar från första värk, 2 krystvärkar sedan var dottern ute) - så jag trodde att 3an skulle kanske gå ännu snabbare, men den var mer i takt med 1an!

• Mika86

Nja, förvärkar precis som med andra barnet o blev igångsatt pga det o snabb andra förlossning båda på bf-4.

Lurig däremot, en månad innan bf misstänkte jag vattenavgång men va bsra slemproppen i flytande form o mAssa "vanlig" slempropp med o lite blodblandat ibland

• Flickan och kråkan

Min trea var inte lurig på så sätt att den var jobbig, däremot så startade den i v.40+1. Eftersom mina första barn kom i v.37+2 respektive 37+6 så trodde jag att han hade bosatt sig där för alltid . Mina två första förlossningar startade med vattenavgång, trean med värkar.

Annars väldigt lika: Snabba, okomplicerade på alla sätt. Alla tre startade på natten: 01, 02 och 03....i den ordningen . Med trean hann jag vara inne på förlossningen i 16 minuter. Vi har 5 minuter till förlossningen.

Svar på tråden Skiljde sig 3e förlossningen stort från de andra?