Inlägg från: JosefineBo |Visa alla inlägg
  • JosefineBo

Vi unga som planerar bebis!

Hej!

Jag och min sambo har börjat prata och planera barn lite smått, jag är endast 19 och han 23 år. Trots min unga ålder känner jag mig redo och vi har haft ett stadigt förhållande i år nu. Vi börjar prata och planera lite och ska ta och försöka i februari, alltså då barn på hösten 2015! 

Är det någon annan ung tjej som har barn eller planerar barn som vill dela lite tankar med mig och berätta lite hur ni har de och funderar på. Längtar efter en liten Hjärta

• Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!
  • JosefineBo

Åh va mysigt hörni!
    Haha, jodå ni är fortfarande unga Flört Kanske inte går som planerat för oss heller så kanske blir mamma först när jag är 20-21 år. Men har sån fruktansvärd längtan, och visste inte om att min pojkvän kände desamma. Svårt att sluta tänka på något annat haha.. Så i februari slutar jag skydda mig så får vi se vad som händer! 

Nej inga utav mina vänner är nog redo heller, ingen har någonsin nämnt de än osv, kanske inte är så konstigt eftersom jag är så ung och mina vänner är i ungefär samma. Känner inte heller att ja riktigt kan prata med någon om detta, men känns så roligt att man kan skriva såhär!

Min pojkvän jobbar på en stor elektronikfirma och jag pluggar, men får se hur de blir efter sommaren då! Oskyldig

• JosefineBo

Det var faktiskt han som tog upp det med mig och jag vart glatt överraskad. Jag undrar hur folk i min omgivning kommer att reagera, om allt går som de ska och de går fort blir jag ju 19 årig mamma i höst. (Fyller 19 i januari, därför skriver ja att jag är 19 nu). Kommer säkerligen förlora en del vänner på de, men då får men även se vilka ens riktiga vänner är. Kan inte sluta tänka på det och skulle kolla runt på barnkläder, tillbehör, barnvagnar osv. Är lite smått nervös och rädd på samma gång, en barn. Jag var nyss själv ett barn, haha. Men jag hoppas att allt går som planerat och att jag nästa jul sitter där med min sambo och en liten bebis OskyldigTomte

• JosefineBo

Flyttade ihop med min sambo i somras, bor i en 2a i Stockholm. Det jag tänker på ekonomiskt, är mer.. Han har körkort och bil och fast tjänst. Som ni kanske förstår så tar jag studenten i juni nu, så så ung är jag! Jag extrajobbar en del på 7eleven, och får in okej med pengar, vi klarar oss fint. Vi lever inte något lyxliv men har pratat igenom detta och jag vet fortfarande inte vad jag vill studera efter studenten så det kan vänta. Vi har räknat ut så att allt ska flyta på ekonomiskt, kanske flytta till en större när bebisen är lite äldre, men de tar vi då! Men jag hoppas allt fungerar som jag tänkt, det är ett stort ansvar och mycket som krävs Skäms

• JosefineBo

Ja, de med vänner löser sig nog! Ser fram emot att gå å träffa andra nyblivna mammor och hitta på saker. Bor som sagt i Stockholm också och lär göra ett tag till så lär väl aldrig bli ensamt!

Ja men precis, han har fast tjänst och vi klarar oss bra nu med det vi får in. Ska söka heltidsjobb i vår nu så att jag kanske kan få ett heltidsjobb till sommar/hösten och jobba så länge de går, inte ens säkert att vi blir med barn snabbt men håller tummarna {#emotions_dlg.flower}

Välkommen Obalanserad, hoppas det löser sig för er snart och håller verkligen tummarna för er alla här inne! Är så exalterad och sprallig inför detta, trots att jag är så pass ung som jag är. Men jag känner ändå att jag hunnit med det jag velat göra osv, och livet är ändå inte slut bara för att man får en liten!

• JosefineBo

Cassibassi: Nej jag har kollat runt lite på vagnar och vill ha en snygg stilren i helst beige skinn, så snyggt! Men spelar inte så himla stor roll egentligen haha Oskyldig 

Gillar när de är stilrent så kläder ska också va lite "enkla" gillar t.ex bodysar med små djur på osv.. Inte för mycket grejer och färger. Det är väl som mig själv, rätt trist klädd haha. Vi vill inte heller veta vad det är för kön på bebisen utan de ska bli en överraskning, för mig spelar de ingen roll alls, men någonstans innerst inne vill jag nog ha en liten dotter först. Namn har vi ingen aning om.

Nidå? Tyst

• JosefineBo
    cassibassi skrev 2014-12-15 20:01:38 följande:

Vagn har jag haft olika favoriter hela tiden, det har hunnit ändra sig ett par gånger vilken jag/vi tänkt köpa. Men vilken typ av vagn och dess funktioner har vi bestämt men vilket märke är inte klart ännu. Första vagnen jag bestämde mig för var en Tako Jumper X, sedan en Emmaljunga super nitro svart läder, därefter Brio Go Next och nu funderar jag lite på en Bugaboo donkey eller buffalo som ska importeras från Holland. Du ser, det ändras hela tiden Tungan ute Dock är svängbara lite större framhjul ett krav.

Kläder tittar jag på lite då och då, gillar det mesta som är stilrent. Är inte jätte kräsen där. Dock avskyr jag att anpassa kläder och färger efter kön. Sätter lätt blåa kläder på en tjej och rosa på en kille så länge det inte är alltför anpassat efter det vissa könet. 

Jag har alltid sagt att min pojke ska heta Neo, men där finns andra namn som jag också funderar på. 
    Vera är ett favorit flicknamn just nu. Men det ändras hela tiden med namnen precis som vagnarna Tungan ute

Jag hoppas inte på något av könen. Lika roligt med båda. Dock så har jag alltid haft, och har, en känsla av att vi kommer att få en flicka. Vet inte varför faktiskt. Men tänker jag på vårt framtida barn så är det alltid en flicka an någon anledning. Just av den anledningen så kommer vi troligtvis att ta reda på könet. Är rädd för att ha svårt att acceptera barnet om det visar sig vara en pojke efter förlossningen och man hela tiden gått i tankarna på en flicka. Det vore fruktansvärt att känna så!!!!

Jo, jag vill också ha en vagn med 360 graders hjul, verkar krångligt i onödan annars! Smidigare så! 

Ja men precis, självklart sätter jag inte på min son en klänning eller kjol osv men om min dotter har en "killtröja" eller min son har en "tjejtröja" så jaha.. Tänker inte klä in mitt barn i rosa/blått bara för den e av de ena könet. Gillar dessutom färger som svart, vitt, grått, brunt Glad

Jo om man känner som du så kanske det är bra att kolla upp! Känner inget speciellt egentligen och blir hur glad som helst oavsett vad det blir för någonting, kul med en överraskning när den kommer och låta folk gissa! Skäms

Blir bara mer och mer sugen nu efter idag.. verkligen inte tänkt på någonting annat. Kollat runt på vagnar, kläder, bloggar med unga mammor osv.. Så himla pirrig!!

• JosefineBo
    obalanserad skrev 2014-12-15 21:40:21 följande:
    Bor också i Sthlm området! Vi får ha kontakt! Vore roligt :)

Ja men verkligen!! Vore superkul! Tyst

Ja då är det du och jag som är de "yngre" jag tar studenten nu i sommar och du nästa va? 

• JosefineBo
    FiaFalk skrev 2014-12-15 21:46:30 följande:
    Ja, då är du yngst här! :) Det är klart att vi ska stötta varandra & vara bollplank, vi är ju alla på väg mot samma mål :) Gillar att vi har en så mysig stämning i den här tråden :)
    Ja verkligen himla mysig, känns redan som lite nya vänner. Alla har samma mål och peppar varandra! Känns bra att ha någon att prata med om det, när man inte har någon (iallafall jag) i verkliga livet att prata om det, utom min sambo då! Oskyldig
  • JosefineBo

Ooh, inom ett år kanske vi alla sitter här med en liten bebis. Håller verkligen tummarna för er alla att allt går som det ska! GravidHjärta

Den längtan att sitta där i soffan en kväll och mysa med bebis och pojkvän, dröm för mig just nu och kan verkligen inte tänka på något annat!! Vill försöka nu med en gång, men är fortfarande nervös och rädd ändå!

Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!