• FiaFalk

Vi unga som planerar bebis!

Hej! Vad roligt att ni har börjat prata om det! Jag är 21, vet inte om du räknar mig som ung haha, (min pojkvän är lika gammal) & vi har nyss börjat prata om att skaffa barn. Men som det ser ut nu så börjar vi nog inte försöka förrän tidigast nästa december, alltså om ett år, eftersom min pojkvän förhoppningsvis börjar plugga till hösten :)

Ingen av mina vänner känner sig redo för barn så jag har ingen att prata med om min längtan...

Vad gör ni för något, pluggar/jobbar? :)

• FiaFalk

cassibassi: Hoppas att det tar sig för er snart! :)

JosefineBo: Haha vad skönt ;) Jag visste inte heller om min pojkvän ville ha barn så här "tidigt", men jag tänkte det är lika bra att fråga. & jag blev positivt överraskad för han kände precis som jag! Jag ska hålla tummarna för er!
    Nej, det är ju egentligen inte så konstigt :) Jag hade sådan barnlängtan när jag var 19 också, men det var först när jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän som det blev "värre" :) Ja, det är skönt att kunna prata med människor som också vill prata om det!
    Okej! Jag studerar just nu, men är klar till sommaren. Min pojkvän jobbar i ett familjeföretag, men börjar förhoppningsvis plugga till brandman till hösten :)

• FiaFalk
    cassibassi: Ja, alla mina "krav" (körkort, färdig med utbildning, jobb) är nästan uppfyllda (blir det nu till sommaren förhoppningsvis!). Jag läser butikchefsprogrammet :) Jag bor fortfarande hemma hos mina föräldrar, i Varberg, men flyttar i sommar ihop med min pojkvän som bor norr om Göteborg :)

JosefineBo: Ja, det förstår jag! Jag har också funderat på det, hur folk ska reagera. Men min mamma sa för ett par månader sedan att om jag sa att jag var gravid nu så skulle hon tycka att det var spännande. Och känner jag min mamma rätt så kommer hon storböla av lycka när den dagen kommer haha :)

Men det är precis som du säger, man märker vilka som är ens äkta kompisar!

Åh vad mysigt det låter! Håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för er! :)
  • FiaFalk
    cassibassi: Ja, jag kan tänka mig att det kändes spännande! Som du säger, det löser sig alltid :)
  • FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-15 17:50:15 följande:

I början undrade jag också vad omgivningen skulle säga, men nu är jag inte bekymrad över det längre. Folk i min ålder (ytligt bekanta) börjar skaffa barn runt omkring nu så man är ju i den åldern nu. Sedan vet redan min familj,vänner och kollegor om att vi vill ha barn. Men det berättade jag inte förrän senare när tiden hade gått och vi blivit varse om vårt problem. Vi har bara mött positiva reaktioner Glad

Ja, jag har ett flertal i min ålder, gamla klasskompisar, som skaffar barn nu. Fyra stycken inom ett halvår tror jag :) Vad skönt ändå att få positiva reaktioner!
    obalanserad skrev 2014-12-15 17:51:01 följande:

Hej! Det gör vi med! Försökt i 7 månader :(

Hej! Välkommen hit! Åh :( ska hålla tummarna för att det ska ta sig för dig snart! Hur gammal är du och vad gör du; pluggar/jobbar? :)
  • FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-15 18:05:25 följande:

Åldern är bara en siffra, det är inget som säger vad man är för person! Innan vi tog beslutet att börja med bebisverkstaden så oroade jag mig mycket för min ålder, att jag var så ung och bla bla. Men sedan, över en natt kändes det som, kom jag i insikt om att det är skit samma att jag är så ung som jag är för jag kommer att bli en jäkligt bra morsa ändå! Jag har träffat mammor som är 25+ där jag känner att jag hade kunnat hantera vissa situationer och barnuppfostran mycket bättre än de gör {#emotions_dlg.djavulsk}

Jag håller verkligen med dig där! Åldern har verkligen ingenting att göra med hur bra mamma man blir! Tror det är väldigt individuellt.
  • FiaFalk
    cassibassi skrev 2014-12-15 19:39:06 följande:

Har ni planerat något? Till exempel namn, vad ni ska ha för vagn, hur ska rummet se ut, kläder osv?

Är där något speciellt kön ni hoppas på?

Vi har inte kommit så långt i vår planering då vi inte ska börja försöka än på ett tag. Men vi har ett flicknamn. Inga pojknamn, men jag tycker det är svårare att komma på. Hoppas inte på något speciellt kön, men jag skulle vilja ha en av varje iaf :)
  • FiaFalk

Jag tycker att det är himla mysigt att kolla på bebiskläder! Jag var med min lillebror (12 år) i en klädbutik häromdagen & vi gick förbi bebiskläderna & han säger helt seriöst "snart ska väl du köpa bebiskläder?". Jag bara stod där med hakan i golvet typ. Har inte pratat alls om det hemma just för att jag (vi) vill hålla det lite hemligt. Sen fortsatte han med "i alla fall om ett år typ eller?" & jag fick ur mig ett vagt "vem vet". Blev lite full i skratt, han vet ju inte hur rätt han har ;)

• FiaFalk
    Maka94 skrev 2014-12-15 20:53:12 följande:

Jag fyller 21år om en månad, och min sambo fyller 23år. Min barnlängtan har varit enorm ända sedan jag träffade min sambo. Tyvärr har vi inte haft ekonomin för varn tidigare. Min sambo har varit extremt noga med att vänta.

Alla våra vänner har nyfödda eller är gravida och det gör inte längtan ännu värre.

Högen med bebiskläder är påbörjad, tittar på vagn och vi har också både ett pojknamn och flicknamn klart. Och det bara klickade, vi var överens om namnen. Den magin. Nu går vi på tår och hoppas att ingen av våra vänner döper sina barn till nått av "våra namn"

Under sista månaderna har vi diskuterat att börja försöka bli gravida i maj 2015. Vilket skulle bli en bebis i början av 2016. Min sambo har dock försökt prata bort det lite, så har tolkat det som att han vill vänta ännu längre. Men i helgen tog det stor vändning. Ett par av våra bästa vänner var här med sin lilla dotter och då mitt i allt tar min sambo upp bebisfrågan och säger att vi siktar på en bebis i början av 2016. Då rann tårarna! Att han berättar det för våra bästa kompisar var stort!

Min sambo är förövrigt hur fin och duktig som helst med barn, så jag smälter ännu mer :)

Åh vad roligt att det blev en sådan vändning! Förstår att det blev en & annan tår! & Välkommen hit förresten!
  • FiaFalk
    obalanserad skrev 2014-12-15 21:37:49 följande:

Tack så mycket alla! Vilken stöttning! Fantastiska ni är. Jag fyller 18 2015. Så jag är väl kanske yngst här? Och min pojkvän är 22! :) hoppas de tar sig för er alla också snart! Tack igen! Trodde inte på sån positiv respons om man jämför med hur man blir behandlad i de andra trådarna :)

Ja, då är du yngst här! :) Det är klart att vi ska stötta varandra & vara bollplank, vi är ju alla på väg mot samma mål :) Gillar att vi har en så mysig stämning i den här tråden :)
Svar på tråden Vi unga som planerar bebis!