Töjning av förhud med mera
Är ny här på forumet så jag ber om ursäkt om tråden ligger fel!
Har tänkt att jag ska ta upp det här med trång förhud och så.
Börjar med min upplevelse.
Sedan ungefär nån gång mellan ett år och ett halvår tillbaka har jag haft problem med trång förhud. I början kunde jag knappt dra tillbaka förhuden ordentligt när jag var slak, så det gick inte tvätta under förhuden för att det gjorde så ont och det i sin tur skapade bara en massa infektioner och dålig lukt.
Det var då jag insåg att jag var tvungen att göra något åt det. Jag började googla lite efter tips och bestämde mig att börja töja på förhuden lite försiktigt.
Jag töjde i början ganska aktivt vilket gjorde att efter nån månad att det gick jättebra att dra tillbaka förhuden för att tvätta mig och så. Då började jag tvätta mig varje gång jag duschade så oftast en gång om dagen. I och med att jag kunde tvätta mig ordentligt nu så blev det mycket bättre bara utav det!
Sen dess har jag töjt lite då och då. Har även använt lite Hydrokortisonkräm 1% ibland men inte så ofta.
Så en dag när jag stod i duschen och precis tvättat mig under förhuden så bestämde jag mig att låta ollonet vara ute ett tag medans jag tvättade resten av kroppen. Aj vilket misstag det var. Värmen gjorde att ollonet svällde lite och att det blev tufft att dra över förhuden igen.
Då hände de, den lilla strängen på penis sprack! De blödde massor och sved i ett par dagar. Men när det läkt ordentlig efter ett par dagar så upptäckte jag att det hade blivit ÄNNU lättare att dra tillbaka förhuden.
Och ungefär där är jag idag. Precis innan jag skrev det här nu så lyckades jag dra tillbaka förhuden ända bak i halvhårt tillstånd. Så töjning fungerar men på lång sikt!
Det var min historia. Skulle gärna höra er andra som haft samma problem hur ni gått tillväga?
/C