• Anonym (tjej)

Jag räcker inte till...

Jag har märkt på den senaste tiden att jag inte är så värst sugen på samlag som jag var förut. Jag är 18 år och jag och min kille har varit tillsammans i 1 år och några månader.
    Han tjatar ständigt på att jag aldrig vill göra de hit å dit. Å jag kan ju inte rå för att jag just då kanske inte är speciellt sex sugen? 

Är så orolig att han typ ska sluta älska mig för att jag knappt känner mig sugen längre..

• Svar på tråden Jag räcker inte till...
  • Anonym (.)
    Anonym (tjej) skrev 2014-12-15 19:21:30 följande:

Jag har märkt på den senaste tiden att jag inte är så värst sugen på samlag som jag var förut. Jag är 18 år och jag och min kille har varit tillsammans i 1 år och några månader.
    Han tjatar ständigt på att jag aldrig vill göra de hit å dit. Å jag kan ju inte rå för att jag just då kanske inte är speciellt sex sugen? 

Är så orolig att han typ ska sluta älska mig för att jag knappt känner mig sugen längre..

Ja om du slutar att släppa till så kommer han att lämna dig och du kommer att dö ensam.
  • Calingo

Oro tror jag kan minska sexlusten ännu mer eftersom du känner dig tvungen att få sexlust igen. Att tjata hjälper nog sällan i längden.

Äter du någon medicin för depression? Har du alltid haft låg sexlust?

Ni kanske skulle behöva gå och prata med någon om detta.

• Anonym (sammasak)

vart med om samma sak efter en tid in i förhållandet, min pojkvän tjatade massor på mig och jag kände mig stressad över det. Säg till honom och försök förklara att du inte vill att han ska tjata för att det blir värre då.

Sexlusten är mindre under vissa tillfällen i livet som när man är stressad och liknande. 

Den kommer tillbaka, om du slutar att tänka på det så mycket.Är han en riktig kille och älskar dig kommer han inte att lämna dig. Garanterat.

Skulle sexlusten inte komma tillbaka på ett tag kan man ju söka hjälp för det.

• dirty88

Om det är viktigt för din kille att ha sex i ett förhållande så finns det väl en risk att han lämnar dig. Jobbig sits det där när man är osynkade sexuellt.

Gl hf

• Tom Araya
    Anonym (tjej) skrev 2014-12-15 19:21:30 följande:

Fråga dig vad som gör att du inte har sexlust. Är det stress, ork, brist på kvalitet och omväxling i sexet, att du inte tänder på killen...e.t.c...,.?
    Försök hitta orsaken och gör någonting åt det.

Säg åt killen att sluta tjata och att han kanske istället bör bli bättre på icke-sexuell närhet (brukar ge positiva resultat på lusten), att visa uppskattning och åtrå, både fysiskt och verbalt, samt att han kanske behöver bli bättre på att göra dig upphetsad.

Framförallt kan du inte stänga inne problemet, utan prata om det och försök lösa det, både var och en för sig och tillsammans.
Svar på tråden Jag räcker inte till...