Bebis i vanlig säng bredvid vår?
Vår son, 6 månader, vill inte sova i spjälsängen. Han gjorde det från början, men sedan började vi samsova. Jag orkade inte vara vaken hela amningsstunderna på natten och somnade om under tiden, då blev han kvar i hår säng. Samsovningen är egentligen inget stort problem för oss, vi tänker att han kan få ligga där han är trygg.
Men, sängen är för liten för tre personer. Jag får ont i ryggen av att inte kunna vända och vrida mig på natten. Dessutom behöver jag amma på båda brösten. Nu sover min sambo på soffan och vi saknar att sova tillsammans.
Finns det någon som har något bra förslag? Vi skulle vilja ställa en säng i samma höjd som vår intill våran och låta vår lille pojke sova där. Gärna en säng som han kan fortsätta ha sedan när han blir större. Min plan är då att han somnar med mig/min sambo i sin säng, sedan ammar jag där även under natten. Blir jag kvar är det också ok. Men hur gör vi med risken att vår son kan ramla ut sängen om det inte finns några kanter? Ena långsidan är mot väggen, den andra mot vår säng, den ena kortsidan är också mot en väg men fotänden då? Bygga en egen kant?
Tips på förslag mottages tacksamt! Och vi är inte intresserade av några kommentarer om att han borde sova i spjälsängen för att lära sig etc. Vi tror det kommer med tiden