Inlägg från: maxesmamma |Visa alla inlägg
  • maxesmamma

Syskonvagn

Hej .

Tänkte kolla om det finns någon vänlig själ där ute som är duktig och kunnig när det kommer till syskonvagnar? Väntar i dagsläget mitt andra barn och har kikat runt lite på nätet angående det men har inte hittat någon som passat mig helt och hållet.

Det verkar vara väldigt få vagnar som man kan ha sitt och liggdelarna mot sig, eller som man kan skifta efter hand, men är som sagt okunnig så behöver hjälp. Men det är ett av de "krav" jag känner att jag vill ha. Jag vill även att sittdelarna inte ska vara allt för korta, eller hur man ska säga, då min son i nuläget nästan blivit för lång för den vagn han redan har.

Den ska väl inte vara allt för dyr heller kan jag känna.

Tack på förhand ???? / Malin

• Svar på tråden Syskonvagn
  • maxesmamma

Han kommer vara 2,5 när han får ett syskon . Vi funderade på att köpa en enkelvagn från början men det blir svårt att ha honom på ståbräda elr annat om jag är själv och ska gå t.ex. ut på långpromenader . Han kan visserligen cykla som du sa men kan bli jobbigt för honom att cykla långt oxå . Därför har vi beslutat att en syskonvagn behövs . Han har under det senaste även blivit väldigt kär i vagnen , och det är inte pga någon form av lathet elr så men känner då att vi inte vill ta ifrån honom den tryggheten han känner i att åka vagn .

Tack för svar iaf ????

• maxesmamma

Okej . Jo jag vet att det är väldigt få vagnar som stämmer in på vad jag vill ha . Är väl kanske inte ett måste om jag hittar något annat bra alternativ men det önskas helst .

Är så pass okunnig när det gäller vagnar men känner ju absolut att jag vill ha någon lätt och smidig vagn med gärna svängarna hjul med . Vi är ofta i stan och då kan det vara skönt med en inte allt för stor vagn .

Tack för dina tips :)

• maxesmamma

Tack för era kommentarer . Vi var igår och kikade . Föll mest i smaken för Emmaljunga double viking men kändes lite för dyr i inköp . Men funderar på den fortfarande .

Vi har även börjat gå ifrån det här med syskonvagn då pojken jag har nu kommer vara 2,8 månader när han blir storebror . I sommar kommer han nog vilja cykla själv ist för att åka vagn så om det blir behov sv syskonvagn till hösten/vintern så kommer vi nog kika mer på det då .

Så nu är jag mer intresserad av förslag på "singelvagnar" . Tackar för allt :) .

Svar på tråden Syskonvagn