Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?

Söder-Gate är bara för rolig. Den har delat upp folk i två läger. De som vet och de som inte kan. De som inte kan har ingen koll alls på vad som har sagts, när, var eller hur.

De som vet kan hela den förljugna historian och vet således vilka får den andra delen är.

• FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-23 18:07:40 följande:
    Personligen består jag av många procent mer än så! Jag är 100 % svensk, kvinna, dotter, syster, kusin, brorsdotter, systerdotter, barnbarn, faster, vän, student, pianist, konsument, vikarierande kyrkomusiker, ateist osv. Jag blir inte mindre svensk bara för att min bror har barn! 
    Fast du kan aldrig vara mer än 100% svensk. Och du kan samtidigt inte vara 100% Peruan.

Det går liksom inte. Du får välja.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-12-23 16:33:05 följande:
    Jo, för där är citaten annorlunda...

Det måste gräma SD något så in åt helvete att dessa minoritetsfolks status i Sverige finns inskrivna i svensk lag. Det fullständigt strider mot ett nationalistiskt synsätt att man skulle ha enklaver som inte är assimilerande och där det till och med är upp till individen hur assimilerad den vill vara.

Måste svida sjukt.

Det här kan man bygga en del resonemang kring.

Men ni hävdar ju prompt att samer är svenskar. Trots att de inte kallar sig svenskar.

Ganska fascistiskt att påtvinga folk en etnicitet när de inte vill.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-12-23 15:41:31 följande:
    Citat duger ju inte åt dig som bevis för vad någon sagt så då kan jag inte bistå dig med något mer. Men fortsätter tjata du.
    Citat från en förljugen intervju av en rabiat SD-hatande journalist, som tillhör den yrkeskår som har lägst förtroende i Sverige?

Och sen tyckte jag Romson hade rökt för mycket.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-23 19:05:39 följande:
    Vi hävdar att samer kan vara svenskar. 
    Så de ÄR inte svenskar, men KAN vara det? Kan jag vara same?
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-23 19:09:24 följande:
    Jag är 100 % svensk, jag kan aldrig vara 200 % svensk. Däremot skulle jag kunna vara 100 % svensk och 100 % finsk, på samma sätt som att jag kan vara 100 % dotter och 100 % faster samtidigt.
    Nej. Tråkigt att du inte har förstått verkligheten. Är du född i Finland är du finne. Annars inte.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-12-23 19:15:38 följande:
    Så du anser inte att man kan vara heltidsstuderande på två program samtidigt? Jag pluggar 200 %, så jag misslyckades tydligen med matematiken igen Drömmer
    Håll i hästarna nu. Det här belyser ju dilemmat. Om jag studerar på tre instutitioner samtidigt, är jag då 300% studerande?

Då bör jag ju få X3 pengarna av CSN.
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-23 20:53:37 följande:
    Hmmm, jag är född i Sverige med en finsk förälder, har även finskt medborgarskap. Ar jag inte finne?
    Du är givetvis svensk med finska rötter, eller finlandssvensk. Allt annat vore märkligt.
Svar på tråden Vem ska avgå, Dinamarca och/eller Söder?