Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Något ni ångrar ni inte fick med till BB?

Min egna kudde

Napp till bebisen

• Loncelot

Håller med hade vi haft napp första 3dygnen på BB med första barnet hade ja sluppit gråta dygnet runt och känt mig totalt värdelös som nybliven mamma...

• Loncelot
    Sisisisi skrev 2015-01-13 09:16:39 följande:

Men om barnet bara vill tutta och aldrig sover så är det bara att fråga en sköterska om ni kan få lite ersättning och mata ur kopp. Behövs inte mycket för att bebisen ska bli mätt, nöjd och sova i några timmar. Hellre mat än napp tycker jag.

Det är inte så jävla lätt att få ersättning av en sur sköterska alla gånger det kan jag intyga... Så hellre har jag även en napp med mig...

Dom är inte alltid så frikostiga på ersättningen speciellt inte om man får fel personal som har sina egna åsikter om amning och ersättningsmjölk....
  • Loncelot
    Lavish skrev 2015-01-13 13:47:28 följande:

Haha va? Det måste bero på sköterskan. Herregud till sist låg JAG och skrek i panik i rummet efter att mjölken inte runnit till på tre dygn och lillen skrikit konstant medan han tappade i vikt och inte fan ville dom ge någon ersättning. 

Precis så var min upplevelse... Efter ca 2,5dygn kom det en sköterska som var jättegulligt tack för det...
Svar på tråden Något ni ångrar ni inte fick med till BB?