Inlägg från: En PantherTant |Visa alla inlägg
  • En PantherTant

Något ni ångrar ni inte fick med till BB?

Första gången hade jag glömt mobilladdaren, och makens snus - en kompis fick föra snus åt oss (här utomlands så säljs ju inte snus så gick inte att köpa) och mobilen fick jag laddat först när maken kom på besök följande gång

Men vet du, egentligen är inget nödvändigt. Men toalettväska och hårband är skönt att ha. Byteskläder och

bebisens hemresekläder o babyskydd behövs ifall pappan inte åker hem emellan.

Vid senaste förlossning som var igångsatt gick jag i egna pyjamasar både före och efter, skönt med lite snyggare outfit än sjukhusets. Bellybandit använde jag från dag ett, så har du ett sånt så packa ner det i förlossningsväskan.

• En PantherTant
    minelina skrev 2015-01-09 12:43:34 följande:

Mat! Jag födde vid 15-tiden och hade då inte fått i mig annat än lite saftsoppa (förlossningens) på hela dagen. Sedan dröjde det till runt 19 innan vi kom till bb och då hade middagen redan varit. Maken fick ta bilen till närmaste Konsum för att vi skulle få i oss ngt - hade det varit stängt vet jag inte vad jag hade gjort. Annars hade jag mest nytta av en bra bok och choklad Skrattande (Och kamera såklart!)

Seriöst alltså, fanns det ingen annan mat att hämta / be om på sjukhuset? Är det lika i alla landsting?

Bor själv utomlands, fött på två olika statliga sjukhus. Direkt efter förlossningen serveras födelsefika åt båda föräldrarna i förlossningssalen (smörgåsar, pommac mm samt varm mat åt mamman ifall hon inte hunnit / kunnat äta under förlossning) Sen har mamman haft tillgång till ett kylskåp med youghurt, juicer, soppor och smörgåstillbehör samt kaffe o te mm på bbavdelningen, för amningen är det ju viktigt inte gå hungrig eller törstig. Pappan kan också mot betalning äta av mellanmålen eller måltiderna.
Svar på tråden Något ni ångrar ni inte fick med till BB?