Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Spice

Carnitas skrev 2014-12-17 15:41:26 följande:

Såg du inte vad jag citerade????
    Du skrev "MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!".
    Och då svarade jag "Du får det låta som det är svårt att hantera droger.".

Det är inte svårt, de allra flesta får aldrig en problematisk konsumtion.
    Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen.

Ja gud vad dumt att studera istället för att använda droger Drömmer
  • Anonym (.)
    Anonym (Trean) skrev 2014-12-19 12:39:13 följande:
    Verkligen? Men du, nu bor jag ju inte i Sverige och här såldes varan över disk i butik helt lagligt jämte andra rök-varor och tillbehör. 

Numera har den blivit olaglig men när detta hände var det en fullt laglig vara med kontrollerat innehåll (reglerad försäljning). 

Vad är nästa ursäkt? Det finns massor med lagliga saker som dödar.
  • Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-19 18:18:54 följande:

Studera?
    Vad faan menar du med detta, eller har du startat ny anfallsvinkel i diskussionen?
    Och har redan studerat denna bok.

Om du ska studera, så är samhällskunskapsboken sista stället man ska kolla, då de är väldigt många fel där.

Men hur tänkte du nu?
    Du skrev ju "Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen." som om det skulle vara en dålig sak, då var jag ironisk för hur kan det vara dåligt att studera, ja det kallas studera när man läser i samhällskunskapsböcker.

Tycker du framstår som väldigt osammanhängande och svårförståeligt och faktiskt även lite agressiv.
    Du måste förstå att inte alla delar din åsikt, för det är just en åsikt och inte en sanning du delar med dig på detta diskussionsforum.
  • Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-19 18:46:23 följande:

Såklart det är fel, eftersom det är mycket som inte stämmer där och tom lögner som jag hade extra i min bok på 80-talet.
    Ska man lära sig vad droger är, så räcker det inte studera ett fåtal.
    Det är som berätta hur alkohol fungerar, genom att studera en A-lagare på parkbänken.

Aggressiv?
    Jo, kanske lite, då du valde skriva mer sarkasm.
    Än bemöta på ett hövligt sätt.
    Kan inte hjälpa mitt sätt och skriva, så har jag skrivit i 30år och inte så lätt att rätta till.
    Är nått oklart för dig, så är det inte svårare än att fråga.

(det är inte du som skriver i varje inlägg, att du blir mobbad och att alla är otrevliga som inte har din syn på droger?)

Återigen hur tänker du nu?
    Du blir alltså upprörd över att jag mötte din sarkasm till en annan medlem med min sarkasm?Förstår du inte både det ologiska och ironiska i det?
    Du får alltså vara sarkastisk mot andra men ingen mot dig.

Och det är inte hur du skriver utan vad du skriver som får dig att framstå som agressiv i den här tråden.

Självklart har du rätt till din åsikt men du måste inse att åsikter inte är sanningar, för vad gör din åsikt och din upplevelse av saker mer riktig än andras?
    Att du anser att cannabis är ofarligt och att samhället gör fel som varnar och förbjuder det är alltså en sak men det är inget som du kan påtvinga andra att tycker eller något som gör att lagar förändras

Sen vet jag inte riktigt vad du menar, jag har bara skrivit ett par inlägg och inte nämnt något om någon mobbing? så jag vet inte om du blandar ihop saker eller person men oavsett vilket är jag helt emot mobbing oavsett om det sker mot de som är för droger eller emot.
    Men tyvärr verkar du inte tycka detsamma då jag ser att du i tidigare inlägg här i tråden använt dig av uttryck som "fjant polis" - återigen man behöver inte hålla med om saker men man kan avstå från påhopp på andra oavsett vem det är annars kan det mycket lätt räknas som mobbing.

Nu avstår jag faktiskt från att föra vidare diskussioner med dig då det inte leder någon annanstans än till pajkastning som inte förändrar varken din eller min åsikt om ämnet i slutänden.

• Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-19 19:18:21 följande:

Och din åsikt kan jag ändra, om du tar dig till forskning och fakta som faktiskt finns om droger.

Men detsamma gäller även dig
    Carnitas skrev 2014-12-19 19:26:02 följande:

Här har jag det jag pratade om, i hur illa det är i Sverige.
    www.tdpf.org.uk/blog/drug-policy-sweden-repressive-approach-increases-harm

Och vi hade Beatrice Ask, som sa att dö inte är den ultimata skadeverkningen.
    Utan det är att bli såsig i huvudet.

Som inte gjorde ett skit, att förbättra folkhälsan.

Sen undrar jag inte om sättet att använda videon för att förlöjliga Beatrice Ask inte är mer gammal än de samhällskunskapsböcker du hänvisar till.

Avstå från att förlöjliga andra oavsett om det är de du kallar 'fjant poliser' eller Beatrice Ask och koncentrera dig istället mer på att föra fram ditt eget tyckande och tänkande det är mycket bättre om du vill nå andra människor, men jag tror att såna som du och jag är rätt så låsta i vårt tyckande och tänkande. Vi väljer helt enkelt vilka fakta och forskningar vi vill tro på samtidigt som vi förkastar den andres dito.

Men nu måste jag avsluta diskussionen och bege mig hemåt, önskar dig och andra en trevlig kväll.
  • Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-20 16:00:23 följande:

Cannabis ger inga hjärnskador, dock har man sett att om man i unga år röker en del.
    Så får man några poäng mindre i IQ.
    Men i samma rapport, så sa man inte kunde se detta om man hade sin debut vid 18år eller senare.
    Denna Dunedin studien, är flitigt använt i Sverige.
    Men av någon konstig anledning, så glömmer man berätta detta varje gång.

Man behöver inte vara dödligt sjuk eller kroniskt sjuk, för få högre livskvalitet utav att använda medicinsk cannabis.
    Tyvärr har man plockat ur Sativex ur högkostnadsskyddet, så finns ingen som har råd med denna medicin.

Fast det där är ju din åsiktsom du baserar på de undersökningar som stödjer din åsikt inte någon slags sanning eller fakta.

Andra människor baserar sina åsikter på forskningsresultat som säger annorlunda
    .
    Själv finner jag uttalanden från forskare mer tillförlitliga än information som sprids på internetforum av människor som oftast själva brukar cannabis(eller har gjort) och inte kan ses som helt opartiska.
    Man ser också att många använder sig av samma uttalanden och sätt att föra vidare sina åsikter om cannabis, det är nästan mer som att man upprepar det man har läst på en sida och sen håller fast vid detta oavsett vad andra forksningsresultat eller människors erfarenheter visar.
    Bland annat kan man tyvärr se den i brist på bättre ord 'oförlåtliga vrede' som riktas mot de som har använt cannabis och sen uttalar sig om sina erfarenheter som visar sig inte överensstämma med de människor som anför att cannabis är ofarligt osv.
    Men oavsett vilken syn man har så är cannabis olagligt och ansvaret för att använda Spice ligger hos de som använder drogen.

Jag själv kan faktiskt inte förstå hur folk med den kunskap som finns fortfarande vågar använda drogen, mina egna slutsatser kan bara vara att antingen följer man inte debatten eller har allmänsintresse överhuvudtaget eller så bryr man sig inte för man är så fast i sitt beroende att man är villig att ta risken.

Lösningen är inte att legalisera alla droger, lösningen är tycker jag att göra fler droger olagliga, och här kommer en åsikt som inte är populär.. jag anser att även alkohol ska förbjudas.
    Men alkoholen i Sverige är en helig ko, men likt de flesta droger skadar den både samhälle och person.
Svar på tråden Spice