Spice
Cannabis ger inga hjärnskador, dock har man sett att om man i unga år röker en del.
Så får man några poäng mindre i IQ.
Men i samma rapport, så sa man inte kunde se detta om man hade sin debut vid 18år eller senare.
Denna Dunedin studien, är flitigt använt i Sverige.
Men av någon konstig anledning, så glömmer man berätta detta varje gång.
Man behöver inte vara dödligt sjuk eller kroniskt sjuk, för få högre livskvalitet utav att använda medicinsk cannabis.
Tyvärr har man plockat ur Sativex ur högkostnadsskyddet, så finns ingen som har råd med denna medicin.
Jag började röka som 14 åring (är nu 23), har efter studenten aldrig varit arbetslös samt att jag både pluggar och har ett deltidsjobb idag.
Gjorde MENSAS iq test och jag fick tillräckligt höga poäng för att kunna göra deras riktiga IQ-test för ett medlemskap.
Förespråkar absolut inte att folk ska börja röka cannabis, men det finns lika stora risker (om inte större) med att dricka t.ex alkohol.
Har en pappa som är alkoholist och nu när han nått 60 år har han kraftiga hjärnskador och det händer titt som tätt att han blir inlagd på sjukhus då han får blackouts och tappar balanssinnet totalt.
Många säger även att cannabis inte är fysiskt beroendeframkallande och det är lite BS, men det är faktiskt enklare att hamna i alkoholträsket och bra mycket svårare att ta sig ur det.