Anonym (.) skrev 2014-12-20 20:23:13 följande:
Fast det där är ju din åsiktsom du baserar på de undersökningar som stödjer din åsikt inte någon slags sanning eller fakta.
Andra människor baserar sina åsikter på forskningsresultat som säger annorlunda
.
Själv finner jag uttalanden från forskare mer tillförlitliga än information som sprids på internetforum av människor som oftast själva brukar cannabis(eller har gjort) och inte kan ses som helt opartiska.
Man ser också att många använder sig av samma uttalanden och sätt att föra vidare sina åsikter om cannabis, det är nästan mer som att man upprepar det man har läst på en sida och sen håller fast vid detta oavsett vad andra forksningsresultat eller människors erfarenheter visar.
Bland annat kan man tyvärr se den i brist på bättre ord 'oförlåtliga vrede' som riktas mot de som har använt cannabis och sen uttalar sig om sina erfarenheter som visar sig inte överensstämma med de människor som anför att cannabis är ofarligt osv.
Men oavsett vilken syn man har så är cannabis olagligt och ansvaret för att använda Spice ligger hos de som använder drogen.
Jag själv kan faktiskt inte förstå hur folk med den kunskap som finns fortfarande vågar använda drogen, mina egna slutsatser kan bara vara att antingen följer man inte debatten eller har allmänsintresse överhuvudtaget eller så bryr man sig inte för man är så fast i sitt beroende att man är villig att ta risken.
Lösningen är inte att legalisera alla droger, lösningen är tycker jag att göra fler droger olagliga, och här kommer en åsikt som inte är populär.. jag anser att även alkohol ska förbjudas.
Men alkoholen i Sverige är en helig ko, men likt de flesta droger skadar den både samhälle och person.
I Dunedin studien i Nya Zeeland, så är det en sanning.
Att de som börjar röka och lite för mycket där, så får de en ett par punkter lägre IQ.
Men även att de som börjar röka vid <18år, inte får denna sänkning.
Den studien visar att det inte är så bra att börja röka tidigt, och inte så dåligt att ha sin debut <18år.
Så min åsikt på cannabis, går åt båda håll på denna.
Och denna studie är forskning.
Och jag baserar det mesta jag säger om cannabis, på just forskning.
Vill du ha forskning på nått speciellt?
Jag kan backa upp det mesta jag säger med just forskning.
Jag vill även att vi ska sluta diskutera ämnet med åsikter, som man inte kan förklara.
Det är för vanligt att man vägrar berätta vad sin åsikt baserar sig på.
Alldeles för ofta, baserar sig sin åsikt på personlig erfarenhet.
Där man säger att jag har rätt, då det är min erfarenhet.
Men missar att det är ~1,31miljoner som rökt/röker cannabis.
Det är faktiskt så, att de med högre IQ som barn, är mer benägna att testa droger längre fram.
Och då främst cannabis.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22086967
Jag är inte för att legalisera alla droger, men ett par av de lätta drogerna borde man legalisera.