• Temugg

Får visstidsanställda julklappar av företaget?

Hörde att en visstidsanställd som jobbat heltid sen i somras (och ska jobba nån månad till) inte kommer att få någon julklapp av företaget som alla de fast anställda får, fungerar det verkligen så eller är det bara arbetsgivaren som är en snåljåp? Förvånad

• Svar på tråden Får visstidsanställda julklappar av företaget?
  • Sisisisi

På mina jobb har alla som haft ett vikariat fått julklapp.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Temugg
    Sisisisi skrev 2014-12-16 12:57:18 följande:

På mina jobb har alla som haft ett vikariat fått julklapp.

Ja, så trodde jag också att det fungerade!

Fler får gärna skriva om sina erfarenheter!
  • Quexet

Det beror nog helt på vad det är för företag.
    På mitt jobb, får alla julklappar, men det är skillnad på oss som jobbar året om o dom som bara har helgjobb/vikariat.

• Temugg
    Quexet skrev 2014-12-16 13:10:30 följande:

På mitt jobb, får alla julklappar, men det är skillnad på oss som jobbar året om o dom som bara har helgjobb/vikariat.

Jag hade förstått om julklappen hade varit proportionerlig om man säger så, tycker mest det är en symbol som visar på uppskattning. Det här företaget verkar inte uppskatta sin personal...
  • Quexet
    Temugg skrev 2014-12-16 13:23:14 följande:
    Jag hade förstått om julklappen hade varit proportionerlig om man säger så, tycker mest det är en symbol som visar på uppskattning. Det här företaget verkar inte uppskatta sin personal...
    Jag skulle precis som du!
  • FrauCasio
    Quexet skrev 2014-12-16 13:10:30 följande:

Får de andra mindre värda julklappar eller ens julklapp?
  • Quexet
    FrauCasio skrev 2014-12-16 13:33:17 följande:
    Får de andra mindre värda julklappar eller ens julklapp?
    Vi fast anställda får en "finare" julklapp än helgjobbarna. Men alla får julklappar. Glad
  • FrauCasio
    Quexet skrev 2014-12-16 14:09:52 följande:

Vi fast anställda får en "finare" julklapp än helgjobbarna. Men alla får julklappar. 

Dåligt tycker jag.

När jag arbetat som visstidsanställd, vilket är flera ggr, så har alla fått samma julklapp så även jag/vi!
  • Quexet
    FrauCasio skrev 2014-12-16 15:34:32 följande:
    Dåligt tycker jag.

När jag arbetat som visstidsanställd, vilket är flera ggr, så har alla fått samma julklapp så även jag/vi!
    Den visstidsanställd vi har hos oss räknas som fast, det är bara dom som jobbar varannan eller var tredje helg som räknas som helg/vikarie. Glad
Svar på tråden Får visstidsanställda julklappar av företaget?