Inlägg från: Penida |Visa alla inlägg
  • Penida

När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

Frågan står i rubriken.
    Vi utgår från att alla trivs och att föräldern och barnet vill samsova tillsammans och sover helst nakna, när tycker du då att de måste sluta sova nakna ihop?

Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?
  • Penida
    fluu skrev 2014-12-16 20:20:55 följande:

Könet på föräldern kvittar. Det finns inget som heter för gammalt här. Det handlar om respekt istället. När barnet inte längre vill, då slutar man.

Tycker också könet är en skitsak men orkade inte ha en massa alternativ beroende på kön, många tycker uppenbarligen att det är av vikt.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-16 20:26:55 följande:

Jag ser ingen anledning att sova naken men ett naket barn. 

Barn och förälder sover bäst utan kläder?
    Själv tycker jag inte om att sova naken och inte mina ungar heller men jag har svårt att förstå upprördheten när det gäller små barn. Vad handlar det om? Är naken så farligt? Varför?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    umm abdilleh skrev 2014-12-16 20:53:48 följande:
    Varför verkar det konstigt om du ser längre än dig själv?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    frökenelisabeth skrev 2014-12-17 16:38:58 följande:

Förresten ts, har du tidigare haft nicket M****E****? (vill inte outa om det är känsligt av någon anledning). Eller råkar ni bara ha samma sidfot?

Ingen fara. Ja, det är jag. Jag bytte nick när familjeliv hackades och inboxarna "öppnades" då jag hade fått en hel del personliga och känsliga mail under mina år här.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Den här tråden utvecklades till något intressant.
    Jag börjar också undra hur människor sover med tanke på alla scenarion som tas upp. Vi sover visserligen med underkläder eller nattplagg men jag tycker att jag borde ha märkt av detta ändå?
    Själv kan jag inte se några konstigheter med att sova naken med ett litet barn, de flesta föräldrar är trots allt inte sjuka. De föräldrar och andra som dras sexuellt till barn kommer hitta tillfällen oavsett om de avser agera, sovkläder skyddar inte mot pedofili och att vara naken med sitt barn är inte samma sak som att vara pedofil.
    Rent spontant skulle jag troligtvis reagera om det gällde ett äldre barn, ett barn i tonåren men inte för att jag tänker att det ligger en sexuell störning bakom. Det känns snarare gränslöst, så gamla barn under normala förhållanden ska ha kommit längre utvecklingsmässigt och föräldrarna bör enligt min mening uppmuntra detta.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Penida skrev 2014-12-19 16:02:46 följande:

Rent spontant skulle jag troligtvis reagera om det gällde ett äldre barn, ett barn i tonåren men inte för att jag tänker att det ligger en sexuell störning bakom. Det känns snarare gränslöst, så gamla barn under normala förhållanden ska ha kommit längre utvecklingsmässigt och föräldrarna bör enligt min mening uppmuntra detta.

Hade dock tänkt likadant om det gällde en tonåring som sov hos mamma och pappa regelbundet med kläder på ska väl tilläggas om det uppmuntrades.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 16:20:44 följande:
    Hur ska du egentligen kunna veta vad som eventuellt händer när föräldern och barnet sover?
    Om det händer med kalsonger på, är det då okej?
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 16:27:47 följande:
    Egentligen inte!

Fast med kalsonger på nuddar inte snoppen bokstavligen snippan/penisen/röven!
    Själv hade vi valt att inte samsova med våra barn (har slutat sedan länge men har) om detta var vanligt förekommande med eller utan tygstycke för våra upphetsade könsorgan. Hade inte känts sunt någonstans om det hände på regelbunden basis och vi fortsatte, kläder eller inga kläder är en skitsak däremot. Skulle ni som målar upp dessa scenarion alltså samsova med era barn i en sådan situation bara för att ni bar kläder?

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-19 16:28:41 följande:
      Har man sovit med sin partner länge så borde man också märkt av den typen av omedvetet nattligt beteende långt innan man har barn i sängen.
    Ja, jag tycker då det. Verkar mycket konstigt (det verkar lurt) att det skulle hända så fort barn hamnade i sängen om det inte hänt innan.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 16:38:07 följande:
    Fast kalsonger på skapar ändå mer trygghet mellan pappa och barn!
    Om barnet finner det obehagligt så skulle det finna det obehagligt oavsett. Kalsong, en trygghet om könsorganet trycker sig mot barnets rumpa? Nej, tror jag inte på. Skulle nog kännas tryggast för barnet att man inte samsov alls om detta "tryckande" var så vanligt förekommande som ni målar upp.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 16:49:21 följande:
    Dessa frågor kan barnet svara allra bäst på!
    Det var du som sa att barnet blir tryggt av att pappan bär en kalsong när han trycker sitt könsorgan mot barnets rumpa (finner det obehagligt att ens skriva det)? Jag tror inte på det, en skitsak i det sammanhanget.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 16:59:05 följande:
    Om en förälder trycker sitt könsorgan mot sitt barns rumpa medvetet för att hen njuter av det så är det självklart lika illa oavsett om man är naken eller inte.

Om en förälder däremot trycker sitt könsorgan mot sitt barns rumpa när hen sover, utan att själv veta om det så är det värre om båda är nakna.

Tänk dig ett barn som sitter på sin pappas knä. Helt normalt, inget fel. Sitter däremot det nakna barnet på sin nakna pappas knä (så barnet sitter väldigt nära könsorganet) är det något helt annat. Samma sak när man sover.
    Ursäkta, men vem fan trycker sitt könsorgan mot någons rumpa omedvetet? Kanske lägger jag för mycket i ordet men trycker? Jag antar att mina sovkamrater har haft ett helt annat beteende än era i sin sömn för att jag kan inte känna igen något.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Anonym (me) skrev 2014-12-19 17:03:33 följande:
    Så du kan inte se att barnet tycker att sin pappas eventuella stånd sker med kalsonger på?

Är dom föräldrar och barn som inte vill sova nakna tillsammans "onormala"?
    Att barnet tycker att sin pappas eventuella stånd sker med kalsonger på? Vad menar du?

Nej, varför skulle jag göra det? Här sover vi med underkläder eller nattkläder på eftersom vi trivs med det.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 17:11:57 följande:
    Jag tror inte vi tänker på samma sak gällande ordet "trycker" i detta sammanhang.

Föräldern närmar sig sitt barn och kramar hen bakifrån och trycker sin kropp mot barnets. Då har könsorganet förmodligen tryckts mot barnets röv när föräldern närmat sig och kramat barnet. (Så både föräldern och barnet kollar åt samma håll och barnet sover med ryggen mot sin förälder).

Menar inte att man använder våld eller så när man "trycker".
    Tycker ni borde använda ordet nudda istället för det är ju det det handlar om eller vad säger du? Synonymer till trycker är bland annat att pressa eller utöva tryck.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Muslimsktjej skrev 2014-12-19 17:21:16 följande:
    Fast den nuddar ju inte bara, utan trycks också beroende på hur man kramas.
    Jag kan köpa att "den" nuddar, kommer emot någon kroppsdel. Det finns säkert en massa termer vi kan använda. Att den trycker mot en annan kroppsdel på en annan människa enligt ordets rätta mening utan den minsta medvetenhet köper jag däremot inte.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida

Den man som har pressat den mot er gissar jag har varit något medveten.

Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-20 14:30:40 följande:
    Nej, det är klart att de inte måste. Men vad är det som är så fult och farligt tänker du med nakenhet? Det är för mig totalt obegripligt.

Mina barn vet hur jag ser ut, hur deras pappa ser ut. De har varit på badhus och vet också att alla kvinnor inte ser ut som jag och att alla män inte ser ut som deras pappa. De vet också att kroppen förändrats. De har sett nakna bebiskroppar (flickor och pojkar), de har sett nakna barnkroppar (pojkar och flickors) i olika åldrar. De har sett gamla kvinnor och gamla män....nakna. Det är inget skrämmande, inget farligt och definitivt inget fult. Rätt bra grund för en vettig kroppsuppfattning skulle jag säga.

Att förminska kroppen till enbart något sexuellt som är hysch-hysch är att göra barnet en björntjänst. Antar att du förfäras av att jag har öppen/olåst toadörr och att mina barn sedan mycket unga år vet att mammor och alla andra kvinnor har mens t.ex och varför. Antar att du även förespråkar generella kejsarsnitt.....så att barnen slipper involveras i sina föräldrars nakenhet. 
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?