Inlägg från: Anonym (Fyllot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyllot)

Vad gör man när man är nykter??

Har ganska nyligen bestämt mig för att dra ner på drickat. Max 1-2 dagar i veckan fom nu. Jag är trött på att vara bakfull, trött, sliten och bortgjord. Problemet nu är att jag inte vet vad jag ska göra. Allt känns tråkigt och meningslöst. Jag är konstant uttråkad. Vad gör man på kvällarna när man inte dricker?

• Svar på tråden Vad gör man när man är nykter??
  • Anonym (Fyllot)

Jag är tyvärr mer än nöjd med att bara sitta å vara onykter. Barn har jag inga eftersom att vara nykter i nio månader aldrig varit ett alternativ. När jag inte dricker städar jag eller flippar runt bland tv kanalerna i timmar, och väntar på att klockan ska bli sovdags.

• Anonym (Fyllot)
    cirkusmusen skrev 2014-12-16 21:50:55 följande:

Börja kolla på en ny serie! Det tar upp mycket tid och man hamnar i en helt ny värld :)

Värt att testa :)
  • Anonym (Fyllot)
    Anonym (Trist) skrev 2014-12-16 22:00:08 följande:

Man har tråkigt och inser hur meningslöst livet är!

Det är det jag börjat inse
  • Anonym (Fyllot)
    Anonym (Beroende) skrev 2014-12-16 22:05:05 följande:

Att du tycker att allt är tråkigt är en del av abstinensen, jag har själv varit där. Tyvärr så är det inte realistiskt att "dra ner på det", iallafall inte för mig. Jag gled sakta men säkert ner i det igen.

Jag vet att det är hur läskigt som helst att lägga ner helt, och det är skitjobbigt i början, men det blir bättre!

Vad gör du istället? Hur får man tiden att gå? Jag är inte ens intresserad av att umgås med människor som inte dricker.
Svar på tråden Vad gör man när man är nykter??