Inlägg från: asta66 |Visa alla inlägg
  • asta66

Vilka ska vi hjälpa mest?

Konservativ skrev 2015-01-26 17:13:01 följande:
    FN? Mer korrupt organisation får man leta efter.
    Inte länge. FN är inte perfekt men det är det bästa vi har.
  • asta66

Jag tror inte det går att veta vilken grupp som har störst behov. Det viktiga är väl att alla gör nåt. Istället för att ägna tid till att hitta det ultimata hjälpprojektet. Då har nog några hunnit dö.

• asta66
    Anonym (TV-tittare) skrev 2015-02-02 04:10:00 följande:
    Om vi ser hur Syrierna har det där och staten ger för lite till de som stannat kvar så UNHCR tigger pengar här, är det inte svårt att räkna.

Man har tagit 15 miljarder från biståndet till flyktingar som kommer hit.

UNHCR har fått ½ till de som blev kvar. De som kommer kostar minst 100 ggr mer här.
    Men de kan ju inte stanna i Syrien. Där svälter ju folk och det är krig. Ska vi skicka tillbaka dem för det är billigare eller?
  • asta66
    Molle1981 skrev 2015-02-03 13:21:57 följande:
    Vi ska inte skicka tillbaka dem. Vi ska ha ett mindre generöst asylsystem då avtar strömmen av sig själv och vi får en reglering av invandringen av sig själv.
    Så då försvinner automatiskt krig och svält. Eller ska vi sluta ha nyhetsrapportering från dessa länder. Så vi slipper ha dåligt samvete för att vi sitter i våra soffor och har det gott?!
  • asta66
    Molle1981 skrev 2015-02-07 01:19:23 följande:
    Hur kan du ha ett dåligt samvete ?
    Du får väl göra något åt det då, antingen ge ditt eget boende, jobb och pengar till en stackars invandrafamilj eller åka ner till kriget och volontera, för resten av ditt liv. Kanske du känner mindre skam då.. 

Tänk vad jobbigt för dig om du senare skulle komma på att de som du gett allt till, i själva verket ha rest från Dubai och sedan först till Italien och sedan vidare till Tyskland och sedan vidare till Sverige. Varken vart flyktingar eller vart fattiga. Men då kan du alltid bli tiggare ;)
    Jag har inte dåligt samvete. Utan jag menar att de som inte kan uppbåda nån empati för dessa människor bör skämmas.
Svar på tråden Vilka ska vi hjälpa mest?