• Nenne666

Arg!!!

sextiotalist skrev 2014-12-17 20:01:19 följande:

Vi hade inte heller låtit vår gemensamma ha en helt okänd kompis hemma hos oss när vi arbetar, med övernattning etc, inte en chans
    Självklart kan inte mamman besluta detta över ert huvud.
    Ring till Kalles föräldrar och förklara läget, ni arbetar, ni vill inte ha ansvar över en pojke ni inte känner när ni inte är hemma.
    Kalle är välkommen att hälsa på och sova över vid ett tillfälle det passar bättre.
    Ni kan också lägga till att ni inte var tillfrågade utan detta lovades utan er vetskap

Exakt!
  • Nenne666
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:01:14 följande:
    Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen smile4.gif
    Öh nä. Det är inte ett dugg taskigt mot barnen att man säger nej till att ha folk hemma när det inte passar sig . Sånt är livet.
  • Nenne666
    Ess skrev 2014-12-17 20:19:32 följande:
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
  • Nenne666
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-18 11:50:11 följande:
    Så här är det hos oss. Det är ytterst ovanligt att vi jobbar förmiddag samtidigt, jag jobbar kontinuerligt 3-skift och sambon jobbar 2-skift. Alltså jobbar han 6-14 när hans barn är här. Jag kan vara ledig eller jobba natt eller eftermiddag. Bonus klarar av att gå upp och gå till skolan själv om även jag jobbar morgon vilket isf bara blir 2 dagar av 5 sen byter jag och jobbar kväll. Skolan slutar 14.10 och då är jag hemma eftersom jag jobbar på orten. Så på lov blir det högst 2 dagar om ens någon han får vara ensam till 14 och det funkar bra. Mamman bor dessutom 200 meter bort om det skulle vara något och hon är hemma hela dagarna. Så jag tror inte pojken lider precis.
    Vart är din poäng eller är det jag som är trött?
  • Nenne666
    Brumma skrev 2014-12-17 21:46:58 följande:
    Hos oss hade det faktiskt inte varit lugnande alls. Vi har inte samma åsikt om uppfostran och ansvar som bonus mamma. En vän till bonus hade varit jättebra kommen hit OM vi varit hemma och OM det passat oss. Sedan, efter att vi gjort vår egen bedömning samt haft en dialog med vännens föräldrar, hade vi kunnat lämna dem ensamma hemma.
    Mycket enkelt. Håller såklart med. Mycket enkelt enligt hur jag tänker.,
  • Nenne666
    BioBonus skrev 2014-12-18 08:28:55 följande:

Oavsett om barnen är kapabla att klara sig själva eller inte så bjuder man inte hem okända människor till andras hem. Oavsett om man är mamma eller inte.

Exakt
Svar på tråden Arg!!!