• sextiotalist

Arg!!!

Vi hade inte heller låtit vår gemensamma ha en helt okänd kompis hemma hos oss när vi arbetar, med övernattning etc, inte en chans
    Självklart kan inte mamman besluta detta över ert huvud.
    Ring till Kalles föräldrar och förklara läget, ni arbetar, ni vill inte ha ansvar över en pojke ni inte känner när ni inte är hemma.
    Kalle är välkommen att hälsa på och sova över vid ett tillfälle det passar bättre.
    Ni kan också lägga till att ni inte var tillfrågade utan detta lovades utan er vetskap

• sextiotalist
    nymedlem skrev 2014-12-20 03:54:24 följande:

Det är NI som gjort barnen besvikna. Helt i onödan.trist.

inte alls i onödan. Barnen har lärt sig något. Man bestämmer inte att bjuda in folk i andras hem. Eftersom den andra pojkens föräldrar var på helt samma linje så kommer det inte upprepas och killen kommer nästa gång ta det med rätt förälder. En tioåring bör också kunna hantera detta.

Däremot finns det en mamma som gjort bort sig
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2014-12-21 10:00:31 följande:
    Det här hade aldrig varit nåt problem för mig. Men ts och pappan kanske inte känner barnet så båda ungarna är okända? Både ts och pappan kommer hem kl 14 och pojkarna är 10 år, inga småbarn.

Tycker absolut att mamman gjort fel MEN jag tycker ts och sambon kunde köpt det denna gång för barnens skull.
    Jag är ganska säker på att Kalles föräldrar var väldigt glada över att de fick reda på hur det låg till.
    Jag hade inte skickat iväg min grabb under dessa förutsättningarna, inte en chans. Hade jag efteråt fått reda på hur det låg till, så hade jag blivit rätt arg, på föräldrarna.

Jag tycker Ts och hennes man gjorde helt rätt, för barnens skull, för Kalles föräldrars skull. 
    Hade det varit en nära och bra kompis, då hade det varit ett annat läge, men nu är det barn som aldrig träffats förut IRL om jag uppfattat det rätt.
Svar på tråden Arg!!!