• Ess

Arg!!!

Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:
    Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel
    12 år, efter det så ska man ha läkarintyg för att vabba.
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-12-17 20:01:14 följande:
    Det är exakt såhär jag menar också ts! Tycker ni är taskiga mot barnen för att ni är arga på mamman. Trist för barnen
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:10:12 följande:
    Förstår att du stör dig på att jag känner och litar på mitt barn. Du har väl inte den kontakten med dina barn och det är såklart tråkigt. Men jag tror på "det är aldrig för sent" så

sätt igång och umgås med barnen. Om du har några vill säga?
    Jag litar inte uteslutande på min 10 årings omdöme när det gäller kompisar och att va ensamma.
    Vissa kompisar vill leka vildare lekar, typ hela havet stormar inomhus, eller skjuta ut sig i rymden med hjälp av studsmattan. Vill jag lämna dem ensamma?
    Nej!
    De lugnare kompisarna som vill sitta och prata eller spela tv spel, med dem är det okej att va ensamma hemma.

Eftersom ts och pappan aldrig träffat killen ifråga, så hade det varit idiotiskt att lämna den ensamma det första de gjort.
    Planeras första besöket in när dom är hemma, så kanske andra kan ske under jobbtid.
  • Ess
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:51:36 följande:
    Men du kan inte PRATA med en 10 åring och fråga vad dom brukar göra?

Min son har alla tv spel som finns typ så jag skulle känna mig lugn och trygg. Dom skulle kunna micra varsin pizza till lunch och sen är jag hemma. Jag fattar inte varför allt måste vara så problematiskt?!
    Tja, svaret vi leker lite ute och sen spelar vi lite, kan egentligen innebära precis vad som helst. 
    Jag tillhör dem som att känner jag inte kompisen, så får dom inte va ensamma.
    Vi hade en kompis hemma, när vi vuxna också var hemma. Som vi upptäckte när hon gått, att hon stoppat ner saker bakom elementen. Vi har direktverkande el och äldre element, så det kunde slutat illa om dom varit själva hemma ett längre tag.

I ts fall så har väl inte ens killen själv träffat Kalle irl. 
Svar på tråden Arg!!!