Inlägg från: Anonym (bibo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibo)

Arg!!!

Jag blir så förvånad, bestört och förbannad på hur en mamma i varenda tråd alltid lyckas få medhåll fast att det är helt uppåt väggarna...

Ni har inte gjort barnen besvikna TS även om vissa här vill få det till det.

Man bjuder INTE hem folk till andra utan att kolla att det är okej PUNKT!! Ni jobbar och vill inte ha två tioåringar själva hemma. Helt okej och förståeligt. Jag fattar att mamman inte ville ringa till Kalles föräldrar. Skulle väl vara otroligt pinsamt att tala om att hon bjudit ner honom fast till en annan familj....

Jag hade aldrig sagt till mina bonusbarn att det är klart att du får ha fest i helgen när du är hos din mamma. 25 vänner?? Iiiinga problem... Lite samma sak fast om några år.. Skulle säkert vara okej för någon här i tråden det med! Eller nej just det. Det är inte samma sak, men mamman här kan göra så mot oss. Så är det ju... Suckar!!!!

• Anonym (bibo)
    nymedlem skrev 2014-12-21 11:51:36 följande:

Men du kan inte PRATA med en 10 åring och fråga vad dom brukar göra?

Min son har alla tv spel som finns typ så jag skulle känna mig lugn och trygg. Dom skulle kunna micra varsin pizza till lunch och sen är jag hemma. Jag fattar inte varför allt måste vara så problematiskt?!

Det är ju bra att du kan lita på ditt barn. Han har massa tv spel och kan roa sig själv eller med en vän. Alla har inte en massa spel eller ens vill att deras barn ska spela hela dagarna. En annan fråga dock. Men TS och hennes man känner inte att dom kan låta pojken och en helt ny vän vara själva halva dagen. Barn är olika och föräldrar är olika. Så det spelar egentligen ingen roll hur du eller jag skulle göra... Dessutom är det någon annan som bjudit in den här vännen. Inte ens vännens föräldrar tyckte att detta var bra. Mamman vågade inte ens ringa. Antagligen för hon förstod hur illa detta va. Så därför tycker inte jag att du kan klanka ner på TS.
  • Anonym (bibo)
    nymedlem skrev 2014-12-21 12:53:21 följande:

Min son har jättemånga kompisar och jag känner inte alla.Jag förstår såklart att alla barn är olika och i just ts fall så är det ett problem. Det enda jag skrivit gång på gång är att för MIG vore inte detta nåt problem.

Fast du skrev ju att du var klok o h flexibel och att TS borde ta efter detta...

Även om detta hade funkat så tror jag att det är bra att TS och hennes man markerar att mamman inte kan bjuda in folk i deras hus. Hon ville inte själv ta barnen som TS frågat.
Svar på tråden Arg!!!