• Anonym (01)

Arg!!!

Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 18:21:49 följande:
    10år.. Och varken sambon eller jag vill lämna barnen, vi inte vet hur Kalle är eller knappt vem barnet är så nej dom får inte vara ensamma.
    Enligt svensk lag får man inte lämna mindre åriga hemma själv så lång tid som ni ska.
    Ni ska ju jobba, vilket innebär typ 8 timmar  ??
    Ni kan väl inte lämna de så länge själva ?????
  • Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:45:07 följande:
    Jag är nog lite trög men vad menar du? Ja vi är sura på mamman för hon har ingen rätt att bestämma sånt. Och vi säger nej för vi tycker inte det passar att ha ett barn vi aldrig träffat när vi jobbar även om vi kommer hem i hyfsad tid. Och min son är inte här för att ha koll på 2 10-åringar.
    Förstår att ni är sura på henne, och det har ni rätt att vara hon kan gott bestämma över de då de är hos henne och inget annat, men va bra att din son är där , jag vet att han inte är där för att hålla koll på de men det är bra att det finns en myndig person i närheten av de.
  • Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-17 19:28:25 följande:
    Är inte VAB gränsen 12 år? Minns inte så jag kan ha fel
    Jo VAB gränsen är vid 12-årsgränsen ja.
  • Anonym (01)
    Ess skrev 2014-12-17 20:19:32 följande:
    Jag skulle aldrig lämna två barn ensamma hemma, när jag inte kände det ena för fem öre.
    De flesta 10 åringarna på skolan får inte ha vilken kompis dom vill med sig hem när dom är ensamma efter skolan. Just utav den anledningen att vissa barn inte klarar av ansvaret att sköta sig, utan det ballar ur.

Om nu mamman känner den andra killen och har bestämt hur det ska va, då får hon själv ha ansvaret hemma hos sig.
    Mycket bra sagt, så sant så !
  • Anonym (01)
    nymedlem skrev 2014-12-17 21:20:55 följande:
    Jag tänker att mamman känner kalle väl och vet att det är en ordentlig kille. Missförstå mig inte, jag tycker mamman har gjort helfel, men eftersom detta är första gången hon gjort såhär så har hon nog gjort det "i god tro", alltså att för henne vore det omvända helt okej. Trist för barnen....jullov och allt
    Vadå god tro , ?
    Hon kan gott bestämma i sitt eget hem inte någon annans !
    Hon är ju en respektlös person som skickar hem en okänd Kalle till de
  • Anonym (01)
    Anonym (C) skrev 2014-12-18 11:18:48 följande:

Vill bara inflika att VAB är rätten att vara hemma och vårda sjukt barn upp till 12 åls ålder.
    Det har inget några gränser för vid vilken ålder barn får vara hemma själva eller hur många timmar (som det gör för hundar exempelvis).
    Där finns nämligen ingen sådan gräns utan bedöms från fall till fall om någon gör en orosanmälan till soc.

Människor är människor och djur är djur !!
  • Anonym (01)
    Anonym (Suck) skrev 2014-12-21 13:03:07 följande:
    Så du känner mig?? Eftersom som du vet så mycket om mig?? Om jag är klok får andra svar på. Men flexibel det är jag. MEN jag låter inte andra bestämma saker som ska ske i mitt hem, särskilt inte folk som inte bor här.
    Helt korrekt inställning TSFlört
Svar på tråden Arg!!!