• Anonym (dsds)

    Farsan sade en väldigt brutal sak

    En ganska lång historia, men tidigare var farsan delvis största orsaken till att jag gick till en sjukgymnast som mobiliserade ryggen efter att han hade sagt dåliga saker om min rygg. Efter att jag hade sagt att han knäckte min rygg med sina bara händer, och med knäckt menar jag att han indirekt mobilisera ryggen, dvs räta ut knotorna (har använt det uttrycket innan), , så svarade han att han hade sågat ryggen istället.
    Det är en sak att säga så om sig själv men att säga så om någon annan är sjukt dåligt, och en såg är ju t.o.m. brutalare än motorsågsmassakern. Morsan förklarade att han raljerade och att han kanske missuppfattat knäcka, men hade använt uttrycket innan så han borde nog inte tagit det bokstavligt, och farsan försökte förklara att han med det ämnade att avsluta diskussionen. När jag tog upp det med honom och föga dement som han är glömde han ryggen biten och upprepade bara biten såga, vilket blir ännu brutalare.
    Även om jag vet att det inte är sant så känns det som ett hot, och det är jobbigt att tänka på det och minskar glädjen, är inte van vid skräckfilmsscenarion. Det tar ju mer om någon säger det i verkligheten än någon t.ex. på internet. Så om ni har läst så här långt, hur ser ni på det?
    Hittade inte rätt forumkategori

  • Svar på tråden Farsan sade en väldigt brutal sak
  • Anonym (dsds)

    förväntade mig mindre okänsliga svar faktiskt

  • AnnaKG

    Tur att ja inte va den ända som inte förstår ett dyft av denna trådstart :P

    Menade han (på ett skämtsamt sätt) att det vore bättre om han/hon sågat "av" dig ryggen???

    Sorry men lite för rörigt för mig

  • Långbenopluto
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-17 22:27:35 följande:

    förväntade mig mindre okänsliga svar faktiskt


    Du måste vara en väldigt känslig tonåring.....
  • Anonym (dsds)
    Tines skrev 2014-12-17 20:24:08 följande:

    Men lägg av, det är inte brutalt, det var ju ett skämt!


    Både och då. Han sa det dock inte i skämtsam ton



    AnnaKG skrev 2014-12-17 22:33:52 följande:

    Tur att ja inte va den ända som inte förstår ett dyft av denna trådstart :P

    Menade han (på ett skämtsamt sätt) att det vore bättre om han/hon sågat "av" dig ryggen???

    Sorry men lite för rörigt för mig


    Inte att det var bättre, men när jag sa att han hade knäckt ryggen ryggen med sina bara händer (menade mobiliserat ryggen indirekt) svarade han istället att han hade sågat den. Han sa att det var för att avsluta diskussionen medan morsan sa att det var raljerande. Men det var ändå brutalt, borde väl ni alla medge
  • Anonym (Förvirrad?)

    Alltså, om jag fattar rätt så är du upprörd för att din pappa sa något om att han hade sågat ryggen istället. Efter att du pratat om att du varit hos någon som "knäckt kotorna". Och du tycker att detta låter brutalt elakt, värre än en motorsågsmassaker?

    Alltså, jag tänker att han använde sig av en metafor. Kanske försökte få fram att du kanske borde prova något annat för ryggen. Samt att han raljerade litet över uttrycket knäcka i ryggen... Nä, jag hade inte blivit upprörd alls...

  • Anonym (dsds)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2014-12-18 12:09:13 följande:

    Alltså, om jag fattar rätt så är du upprörd för att din pappa sa något om att han hade sågat ryggen istället. Efter att du pratat om att du varit hos någon som "knäckt kotorna". Och du tycker att detta låter brutalt elakt, värre än en motorsågsmassaker?

    Alltså, jag tänker att han använde sig av en metafor. Kanske försökte få fram att du kanske borde prova något annat för ryggen. Samt att han raljerade litet över uttrycket knäcka i ryggen... Nä, jag hade inte blivit upprörd alls...


    har redan mobiliserat ryggen/rätat ut knotorna hos en sjukgymnast så det var det jag pratade om då, förmodligen handlade det inte om att jag behövde göra någon till behandling för ryggen. Menade att en såg är mer brutalt än en motorsåg. När jag sa att han hade knäckt min rygg med sina bara händer (indirekt, eftersom han med sitt prat om ryggen var en orsak till att jag gick dit) så svarade han att han han hade sågat min rygg. Sedan när jag tog upp det igen och han erinrade sig vad han sagt sa han bara såga dig, vilket är ännu värre sagt, han är lätt dement eller har dåligt minne, och det är ju brutalt om något. Antar att de som svarat än så länge är de som inte redan blivit arga/upprörda. Håller mig på avstånd för tillfället.
  • MxMeNow

    Jag fattar ingenting! Gick du till en sjukgymnast för att din far sagt saker om din rygg och sen sa han att han skulle såga i dig?

  • Anonym (dsds)
    MxMeNow skrev 2014-12-18 15:58:12 följande:

    Jag fattar ingenting! Gick du till en sjukgymnast för att din far sagt saker om din rygg och sen sa han att han skulle såga i dig?


    Efter att jag hade sagt att han har knäckt ryggen så sa han att han har sågat i den. Fattar heller inte varför han sa det. Men börjar bli van när man bor hemma
  • MxMeNow
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-18 16:11:52 följande:

    Efter att jag hade sagt att han har knäckt ryggen så sa han att han har sågat i den. Fattar heller inte varför han sa det. Men börjar bli van när man bor hemma


    Har du läst din TS, helt ologisk och omöjlig att förstå. Enligt den har din fars ord skadat din rygg såpass att du behövt uppsöka sjukgymnast. Sen nämner du luddigt "sågandet" vilket i sammanhanget kan innebära kritik, inte faktiskt sågande.
  • Jodyanna

    Hahahahha jag försöker verkligen läsa om och om för att förstå problemet men de går inte att få fram.

Svar på tråden Farsan sade en väldigt brutal sak