Inlägg från: kittykat |Visa alla inlägg
  • kittykat

    Två stegs abort v15, till er som är oroliga inför en abort.

    Nu har jag inte gjort abort, men genomgick förlossning med min son som föddes i 21+3, pga för tidig vattenavgång. Jag beklagar sorgen för er alla <3

    Ts, för din skull är jag glad att du inte upplevde ngn smärta, men eftersom du fått en del morfin så är det inte så konstigt. Till er som ännu inte fött era små, rekomenderar jag att spendera tid med era små när de kommer ut! Ta gärna bilder, hand o fotavtryck om det går! Ni kommer inte att ångra er, psykiskt kan det ställa till mkt problem att inte ha sett sitt barn, och tror inte ni ska vara rädda för att det kommer att se "missbildat" ut - trisomierna syns ofta inte på utsidan, och hur som så är det ert barn, och det är mkt viktigt att ni skapar så många minnen ni bara kan <3 Vill också berätta att efter v 12 finns det, enligt svensk lagstiftning, möjlighet för er att välja "särskilt omhändertagande". Detta innebär att ni får lov att välja mellan kremering och begravning i minneslund utan er medverkan (sk. allmänt omhändertagande), el begravning med kremering el i kista, på gravplats el i minneslund. Det första alt är det som sker i det fall ni väljer att inte göra något.

    Jag svarar gärna på andra frågor om ni har, och önskar er styrka och kramar inför dessa hemska situationer. Ni är inte ensamma <3

Svar på tråden Två stegs abort v15, till er som är oroliga inför en abort.