• DSA01

Slemproppen

Rowalise skrev 2014-12-18 12:16:16 följande:

Alså troligen jättedum fråga, men kan det kännas när slemproppen går?
    Låg och sov tidigare idag och när jag vaknade kände jag att det kändes lite konstigt där nere, som om något var påväg ut! När jag gick på toan för att kissa kom det någon vit slemklump. Väldigt liten dock! 

Kan det vara slemproppen? Nu hamnade den i toan så var inte precis villig att "ta" upp klumpen, men såg ut som en vit snorig klump.. Det har blivit lite slemmigt i trosan i efterhand också..
    Är i V38 (37+1).. 

Ingen dum fråga alls....
    Som sagt du är i V. 37 barnet kommer precis när som helst helt normalt.
    Ring till förlossningen och fråga så du har kontakt med de redan nu, för de kommer ju att skriva in i din journal att du varit i kontakt med de sedan när du kommer in till de så ser de vad som hänt innan och hur lång tid allt tagit då det är dags för bebisen att komma.

Bor du nära sjukhuset ?
    Är det första barnet ?
  • DSA01

Förresten när slem proppen går så betyder det att bebisen är på väg alltså vattnet går när som helst.

• DSA01

Aha ok, som sagt andra förlossning kommer ju förmodligen att gå snabbare än den första , det bero ju helt på om du är snabbfördeska.

För det var jag min första var nere på 2 timmar (trots bedövning) och min andra inom loppet av en timme  (utan bedövning, hann inte ens få den hahaha;) ) det var snabba ryck det hahahhahahaSkrattande

Det var inte alls meningen att oroa dig alls utan det är som vinterdröm nämnde att är det inte mycket då kan man lunga sig , men jag tänkte bara om du var orolig så kunde du bara ringa de ifall det skulle hänt nåt.

Men det är ju lunga puckar du har ju allt pack klart så det är ju bara att sticka då unge börja härja där inne hahahaGlad

Lycka till

Svar på tråden Slemproppen