• Feathe­rCloud
    Äldre 18 Dec 16:50
    1888 visningar
    7 svar
    7
    1888

    Julklapp till förskolan

    Brukar ni köpa en julklapp till förskolepersonalen på era barns förskolor i samband med att barnen går på julledighet? Har ni i sådana fall några tips på vad man kan köpa?

  • Svar på tråden Julklapp till förskolan
  • Äldre 18 Dec 17:43
    #1

    Vi gjorde det förr men nu har sonen bytt avdelning och en fröken där är hemsk (tycker vi, inte sonen) och vi vill inte ge henne nånting. Så därför ger vi inget alls. Tyvärr.

  • Äldre 18 Dec 19:30
    #2

    Nej, jag brukar inte ha gett. Bara när barnen slutar på avdelningen, eller om någon annan förälder initierar en insamling.

    Är själv förskollärare och under de 20 åren jag jobbat har den absoluta majoriteten INTE gett något. Det är oftast kanske 1-3 av familjerna som ger något vid terminsslut.

    I år har vi fått lite hemgjort julgodis i en burk, det tycker jag var en bra idé. Om man nu vill ge något. Räcker till alla liksom, annars kan det ju vara svårt att avgöra vilka som ska få osv i ett hus med flera avdelningar och folk som jobbar lite här och där.

  • fannyb­k
    Äldre 18 Dec 19:54
    #3

    På vår avdelning var det en förälder som samlade in pengar för att köpa blommor. Vi köpte även lite choklad till all personal då de ofta jobbar i tvärgrupper och dessutom öppnar de tidigare flera dagar i månaden för vår skull och då är det personal från olika avdelningar.

  • Äldre 18 Dec 22:11
    #4

    Vi har oftast insamling med hela avdelningen, så även i år.

  • Äldre 18 Dec 22:15
    #5

    På vår förskola är det insamling till gemensam julklapp - från alla föräldrar till all personal. Funkar finfint och blir oftast väldigt fina klappar.

  • Äldre 19 Dec 16:33
    #6

    Vi har ingen insamling. Jag bakade kakor till personalen på alla avdelningarna (det är inte en jättestor förskola om man säger så, de har ett gemensamt fikarum) och gav en present till själva avdelningen, en påse med pysselmaterial, pärlor, stora fina paljetter och sånt de inte alltid har ekonomi till själva. Det brukar vara uppskattat.

  • Feathe­rCloud
    Äldre 2 Jan 22:39
    #7

    När jag jobbade på ett konditori gav jag min dotters avdelning varsin pepparkaka där det stod "God Jul" på och sa att de kunde ha det till fikat. De blev jätteglada. Det var bara något litet, men ändå något.


     


    Nu jobbar jag inte på konditori och då känns det liksom.. jaha, vad kan man nu ge? Haha. :)

Svar på tråden Julklapp till förskolan