Inlägg från: Anonym (aj!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aj!)

smärta abort vs smärta förlossning

Jag har aldrig varit med om förlossning men däremot har jag gjort en medicinsk abort i vecka 9 för några år sedan. Smärtan var hemsk! Jag tror inte värktabletterna kickade in riktigt för när de satte igång kunde jag inte vara stilla pga smärtan, gick runt och runt, satte mig på toa, resta mig och gick runt, satte mig på toa, hela tiden. Min kille fick inte prata med mig för kunde inte fokusera på något annat än smärtan jag hade! När aborten var genomförd och smärtan släppte så deckade jag rakt av i sjuksängen.

Någon annan som också upplevt en abort så smärtsam? Jag är livrädd för att föda barn i framtiden då de lär göra 100 gånger ondare :(

• Svar på tråden smärta abort vs smärta förlossning
  • Anonym (aj!)
    Line85 skrev 2014-12-18 23:30:53 följande:

Eh, jag vill inte förminska din upplevelse kring aborten men min abort, i vecka 10, kändes knappt. Som lite mensvärk kanske. Vid min förlossning några år tidigare trodde jag att livet var slut. Så ont gjorde det.

Så jag vet inte, men vad jag förstår ska väl smärtstillande tabletter ta bort smärtan vid en abort.. Jag kan ha fel, kanske hade jag tur..

Det kan ju bero på andra saker kanske?

Jag har läst om folk som haft riktigt jobbiga aborter med fruktansvärd smärta och min var nog en sån, jag tror inte jag fick tillräckligt med smärtstillande, aldrig känt en sån intensiv smärta, då har jag ändå ibland känt på djävulsk mensvärk som gjort att jag inte kunnat röra mig.
Svar på tråden smärta abort vs smärta förlossning