Inlägg från: Anonym (medicinsk abort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (medicinsk abort)

smärta abort vs smärta förlossning

Personligen tyckte jag att abortsmärtan var värre, eftersom den inte bara var fysisk utan också emotionell. Det var en jobbig situation, helt enkelt.

Senare fick jag barn och det var en smärta jag hade förberett mig för i månader, läst böcker mm, så jag kände mig verkligen redo. Smärtan var jobbig och tung, men den kommer i vågor och jag gick in i smärtan.

Självklart kommer en period under förlossningen när du inte kan vara stilla och har fruktansvärd smärta osv, men du VET inom dig att du kommer få ett litet barn och att din smärta leder mot något positivt. Det gör hela skillnaden för mig.

• Anonym (medicinsk abort)
    Anonym (.....) skrev 2014-12-19 02:30:22 följande:

Jag gjorde en abort i vecka 10. Helt smärtfri! Inte ens en värktablett tog jag. Jag ville inte ha nåt smärtstillande och det behövdes inte alls. Inte heller upplevde jag nån ångest eller psykisk smärta.

Idag är jag gravid i nionde månaden. Den smärtan jag har de senaste 6 månaderna är helt helvetisk! Min foglossning är djävulsk! Kan inte sitta, inte ligga inte stå och aldrig sova. Jag gråter av smärta var varannan dag och det finns inga värktabletter jag kan ta :( Det värsta är nog att ha smärtan konstant och så länge. Dessutom är jag trött av att enbart ha sovit några timmar i taget i ett halvår...

Jag gissar att min forlossning kommer göra ont. Men samtidigt vet jag att den är min befrielse. När förlossningen är över så kommer mina foglossningssmärtor gå över :)

Jag vill inte skrämma dig, men jag har besvär av min foglossning tre år efter förlossningen. Det gör visserligen inte ont längre, men det klickar och har sig...jag är fortfarande "lös" så att säga i höftpartiet. Jag hade också en djävulsk foglossning, den var värre än förlossningen alla gånger, eftersom den varade dag efter dag.
Svar på tråden smärta abort vs smärta förlossning